Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Komentarz BDM do wyników Artifex Mundi za drugi kwartał 2023 r.

Udostępnij

Komentarz BDM: Spółka w 2Q’23 na poziomie przychodów wypracowała 19,6 mln PLN (+102,4% r/r) – z czego HOPY wygenerowały 2,4 mln PLN (-36,7% r/r), F2P 17,2 mln PLN (+194,3% r/r) - w tym „Bladebound” = 0,4 mln PLN (-56,3% r/r), „Unsolved” = 16,8 mln PLN (+235,6% r/r; 3,9 mln PLN z reklam), a resztę 0,1 mln PLN gry premium (-51,7% r/r). W drugim kwartale 2023 r. koszty wytworzenia sprzedanych usług sięgnęły 2,3 mln PLN (-4,6% r/r, 3,4% q/q): tantiemy = 1,1 mln PLN (-5,3% r/r, +12,3% q/q), amortyzacja = 1,2 mln PLN (-20,5% r/r, -3,4% q/q). W omawianym okresie grupa rozpoznała 1,2 mln PLN kosztów ogólnego zarządu (-33,7% r/r, -18,9% q/q – co było poziomem niższym od naszych szacunków, a różnica wynika przede wszystkim z niższych, niegotówkowych kosztów programu motywacyjnego) oraz 10,5 mln PLN kosztów sprzedaży (+211,7% r/r, +28,5% q/q) – z czego 10,3 mln PLN dotyczy UA (+215,8% r/r, 29,0% q/q). W 2Q’23 EBITDA wyniosła 6,9 mln PLN (+75,8% r/r), skoryg. EBITDA sięgnęła 6,7 mln PLN (+58,5% r/r; -0,2 mln PLN kosztów związanych z programem motywacyjnym – ujemna wartość związana ze zmianą PM). Przychody finansowe sięgnęły 1,1 mln PLN (z czego 0,4 mln PLN z tyt. odsetek od lokat i rachunków bankowych, a 0,8 mln PLN z aktualizacji wartości inwestycji). Koszty finansowe wyniosły 0,2 mln PLN (0,1 mln PLN dotyczy odsetek, 0,2 mln PLN wynika z różnic kursowych). Wpływ działalności finansowej okazał się zbliżony do naszych prognoz. W omawianym okresie na poziomie zysku netto spółka wypracowała 5,8 mln PLN (+434,8% r/r), a skoryg. zysk netto wyniósł 5,6 mln PLN (+306,5% r/r) i był zgodny z przedstawionymi w sierpniu’23 przez spółkę szacunkami, stąd odbieramy ten odczyt neutralnie. Na koniec czerwca’23 Artifex posiadał 23,2 mln PLN środków pieniężnych oraz aktywów finansowych (+2,4 mln PLN q/q) – co było poziomem wyższym o 0,9 mln PLN vs szacunki (22,3 mln PLN). Nakłady inwestycyjne na produkcję gier w omawianym okresie sięgnęły 5,2 mln PLN (+43,8% r/r, +15,3% q/q). Jeżeli chodzi o „Unsolved”, na przestrzeni 2Q’23 spółka kontynuowała prace nad silnikiem gry, umożliwiającym rozbudowę aplikacji o metagrę, czyli o warstwę dodającą zaangażowanym graczom dodatkowe mechaniki rozgrywki, zwiększając potencjał gry do monetyzacji. Natomiast prace nad nową grą RPG przebiegały zgodnie z wyznaczonym harmonogramem.

  • Spółka w 2Q’23 wypracowała 19,6 mln PLN przychodów (+102,4% r/r) – z czego HOPY 2,4 mln PLN (-36,7% r/r), F2P 17,2 mln PLN (+194,3% r/r) - w tym „Bladebound” = 0,4 mln PLN (-56,3% r/r), „Unsolved” = 16,8 mln PLN (+235,6% r/r; 3,9 mln PLN z reklam), a resztę 0,1 mln PLN gry premium (-51,7% r/r).
  • W 2Q’23 koszty wytworzenia sprzedanych usług sięgnęły 2,3 mln PLN (-4,6% r/r, 3,4% q/q): tantiemy = 1,1 mln PLN (-5,3% r/r, +12,3% q/q), amortyzacja = 1,2 mln PLN (-20,5% r/r, -3,4% q/q).
  • W omawianym okresie grupa rozpoznała 1,2 mln PLN kosztów ogólnego zarządu (-33,7% r/r, -18,9% q/q – spadek związany z niższymi, niegotówkowymi kosztami programu motywacyjnego) oraz 10,5 mln PLN kosztów sprzedaży (+211,7% r/r, +28,5% q/q) – z czego 10,3 mln PLN dotyczy UA (+215,8% r/r, 29,0% q/q).
  • W 2Q’23 EBITDA wyniosła 6,9 mln PLN (+75,8% r/r), skoryg. EBITDA sięgnęła 6,7 mln PLN (+58,5% r/r; -0,2 mln PLN kosztów związanych z programem motywacyjnym – ujemna wartość związana ze zmianą PM).
  • Przychody finansowe sięgnęły 1,1 mln PLN (z czego 0,4 mln PLN z tyt. odsetek od lokat i rachunków bankowych, a 0,8 mln PLN z aktualizacji wartości inwestycji). Koszty finansowe wyniosły 0,2 mln PLN (0,1 mln PLN dotyczy odsetek, 0,2 mln PLN wynika z różnic kursowych).
  • W omawianym okresie na poziomie zysku netto spółka wypracowała 5,8 mln PLN (+434,8% r/r).
  • W 2Q’23 CF operacyjny wyniósł 1,5 mln PLN, CF inwestycyjny = -3,9 mln PLN, CF finansowy = -0,1 mln PLN. Na koniec czerwca’23 spółka miała 23,2 mln PLN środków pieniężnych oraz aktywów finansowych (+2,4 mln PLN q/q).
  • Na koniec czerwca’23 aktywowane koszty gier wyniosły 39,9 mln PLN (+4,1 mln PLN q/q, +14,8 mln PLN r/r), z czego 39,6 mln PLN dotyczą gry w trakcie produkcji F2P (+4,1 mln PLN q/q, +15,0 mln PLN r/r) – 7,1 mln PLN „Unsolved” (+0,7 mln PLN q/q), 13,3 mln PLN Nowa gra RPG (+2,3 mln PLN q/q), 15,6 mln PLN projekty badawczo rozwojowe (+1,6 mln PLN q/q).
  • Nakłady inwestycyjne na produkcję gier = 5,2 mln PLN (+43,8% r/r, +15,3% q/q).
  • Delikatnie poziom liczby pracowników = 95 w 2Q’23 (vs 101 w 1Q’23).
  • "Unsolved” – w minionym półroczu kontynuowano prace nad rozwojem obecnej wersji gry, m.in. zwiększając liczbę tytułów dostępnych w aplikacji do 35 na koniec czerwca’23, wdrażając nowe mechaniki i optymalizując przebieg rozgrywki. Równocześnie kontynuowano prace nad silnikiem gry, umożliwiające rozbudowę Unsolved o metagrę, czyli o warstwę dodającą zaangażowanym graczom dodatkowe mechaniki rozgrywki, zwiększając potencjał gry do monetyzacji.
  • Nowa gra RPG - w minionym okresie prowadzono prace zgodnie z harmonogramem. W 2Q’23 przeprowadzone zostały testy gry z graczami (tzw. technical soft-launch), mające na celu zweryfikowanie kluczowych założeń i wskaźników projektu. Analiza zebranych w trakcie testów danych potwierdziła atuty gry w postaci m.in. wysokiego poziomu jakości contentu, unikalnego art style czy gameplay’u. Po zakończeniu testów, w minionym kwartale oraz po jego zakończeniu, do dnia sporządzenia sprawozdania za 1H’23, spółka kontynuowała prace nad projektem, m.in. w obszarze trybów gry jak i zawartości. Harmonogram dalszych prac w ramach projektu zakłada reveal gry oraz rozpoczęcie działań marketingowych w 2H’24.
  • Gry HOPA – na koniec czerwca’23 łącznie 49 gier z całego portfolio Artifex Mundi było dostępnych na co najmniej dwóch platformach konsolowych.
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus