Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Grupa WP: Wzrost wyników spółki w dużej części zapewniają akwizycje

Udostępnij

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży WPL (WIRTUALNA) w pierwszym półroczu 2023 roku wyniosły ponad 670 mln złotych. To oznacza wzrost o niemal 40% w porównaniu do tego samego okresu rok wcześniej. Skorygowany zysk EBITDA wyniósł ponad 176 mln złotych, po wzroście o 6,5%. Ciągły wzrost wyników spółki w dużej części zapewniają akwizycje.

Dzięki akwizycjom od początku 2023 roku Grupa WP utrzymuje rekordową dynamikę wzrostu przychodów ze sprzedaży. Łączne przychody w pierwszym półroczu przekroczyły 670 mln złotych, a tylko w drugim kwartale zamknęły się w kwocie prawie 360 mln złotych. Wzrosty przychodów wyniosły odpowiednio niemal 40% za pierwsze półroczne i 35% za drugi kwartał. Skorygowany zysk EBITDA za pierwsze półrocze to ponad 176 mln złotych, po wzroście o 6,5%, z czego 100 mln złotych to EBITDA za drugi kwartał, co oznacza wzrost o niemal 8%.

 Dobre wyniki, które dzisiaj prezentujemy, zawdzięczamy akwizycjom realizowanym w poprzednich latach. Zarówno tym w obszarze turystyki, jak i subskrypcyjnym. Ale akwizycje to przede wszystkim nowe talenty, które dołączyły do naszego holdingu. W porównaniu do ubiegłego roku zwiększyliśmy zatrudnienie o prawie 800 osób, łącznie mamy już ponad 3 tys. utalentowanych pracowników i to nas cieszy najbardziej, bo w branżach, w których działamy, nie ma nic cenniejszego. To jest nasza siła – mówi Jacek Świderski, prezes zarządu Wirtualna Polska Holding S.A.

W lipcu 2023 roku WP Holding sfinalizowała dokupienie wszystkich akcji Audioteka S.A. za prawie 75 mln złotych. Z kolei w 2022 roku na akwizycje Grupa WP przeznaczyła ponad 580 mln zł. Oprócz pakietu akcji Audioteki S.A. za kwotę 83 mln euro kupiła Grupę Szallas obsługującą największe krajowe portale turystyczne umożliwiające rezerwację noclegów na Węgrzech, w Czechach, Rumunii, Polsce i Chorwacji. Grupa WP nabyła 100% udziałów w Benchmark.pl, jednym z czołowych portali internetowych o tematyce komputerowej i nowych technologii oraz w spółce Mediapop, właścicielu kilku portali internetowych. Grupa WP kupiła też udziały w spółce Selsey, jednym z czołowych sklepów internetowych w Polsce w kategorii "dom i ogród" oraz w Patronite, największym polskim serwisie łączącym twórców z patronami.

W 2023 roku dynamicznie rośnie liczba reklamodawców korzystających z narzędzia WP Ads. W tej chwili jest ono aktywne dla 1000 klientów Wirtualnej Polski. WP Ads pozwala na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi na powierzchniach WP i innych wydawców zrzeszonych w sieci WPartner. WP Ads oferuje rozliczenie za faktycznie zrealizowaną sprzedaż u klienta w kampaniach retargetingowych, w modelu CPC oferuje mailing i kampanie prospectingowe display. Dostępne są też kampanie display w modelu CPC i vCPM oraz reklama natywna w modelu CPC. Po zarejestrowaniu i zasilaniu konta na stronie ads.wp.pl, można przystąpić do załadowania materiałów i ustawiania parametrów emisji reklam.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus