Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Klabater ze spadkiem przychodów netto w drugim kwartale 2023 r.

Udostępnij

W II kwartale 2023 roku, $Klabater, notowany na NewConnect producent i wydawca gier wideo, wypracował 952 tys. zł przychodów netto. Pomimo ogólnego spadku przychodów netto, firma zanotowała imponujący wzrost o 256 proc. przychodów ze sprzedaży gier portingowych w porównaniu do II kwartału 2022 roku, co stanowi ważny aspekt trwającej zmiany w strukturze portfela produktowego.

  • Mimo spadku przychodów netto w II kwartale 2023 roku, Klabater S.A. zanotował optymistyczny 256 proc. wzrost przychodów ze sprzedaży gier portingowych, w porównaniu do II kwartału 2022 roku.
  • Wyniki w II kwartale 2023 roku odzwierciedlają trwającą zmianę w strukturze portfela produktowego (rosnący udział gier portowanych) Klabater S.A.
  • Pomimo spadku przychodów, koszty ogólnego zarządu Klabater S.A. w II kwartale 2023 roku spadły o 13 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2022 roku, dzięki zredukowanym kosztom w wielu obszarach, w tym wynagrodzeń, doradztwa i konsultacji.
  • Klabater S.A. kontynuuje swoje dążenia do dywersyfikacji portfela produktowego z sukcesem wprowadzając na rynek dwie nowe gry w II kwartale 2023 roku, w tym "Tin Can" oraz "Moonshine Inc.".
  • Własna produkcja – Moonshine Inc. – na dzień publikacji raportu przekroczyła poziom 10.000 sprzedanych egzemplarzy na wszystkich platformach od daty premiery.

– Wzrost przychodów z gier portingowych pokazuje, że przyjęta strategia rozwoju Klabatera jest właściwa. Mocno dywersyfikujemy katalog naszych produktów i dostarczamy graczom wysokojakościowe porty gier – mówi Robert Wesołowski, członek zarządu Klabater. – W II kwartale 2023 roku, Klabater wprowadził na rynek dwie nowe gry - "Tin Can" oraz "Moonshine Inc." - z czego ta druga, jako autorska produkcja, przekroczyła poziom 10.000 sprzedanych egzemplarzy na wszystkich platformach od daty premiery. W II kwartale br. spadły koszty ogólnego zarządu o 13 proc., w porównaniu do analogicznego okresu 2022 roku. Moonshine Inc., nasza produkcja własna przekroczyła sprzedaż na poziomie 10 tys. egzemplarzy, dodatkowo obserwujemy dynamiczny przyrost sprzedaży na platformach nkonsolowych, to dobry znak. – dodaje Robert Wesołowski.

Klabater w II kwartale 2023 roku wypracował 952 tys. zł przychodów netto, strata wyniosła 365 tys. zł. Znaczna część przychodów – 683 tys. zł – pochodziła ze sprzedaży projektów portingowych i publishingowych. Back-katalog spółki składa się obecnie z ponad 30 produkcji, zgodnie z planem spółki w 2023 roku Klabater wyda jeszcze 5 tytułów.

 Realizujemy rozwój spółki zgodnie z zapowiadanym planem. Podpisaliśmy kolejne umowy na porting, pracujemy nad produkcjami własnymi, wydajemy nowe gry. Zdobyliśmy nowych inwestorów – fundusz Pure Alpha Investments. W omawianym okresie przeprowadziliśmy wiele akcji promocyjnych i wyprzedaży naszych tytułów, te elementy pozwoliły zwiększyć zasięgi wśród graczy – podsumowuje Robert Wesołowski.     

Aktualna strategia zakłada rozwój w dwóch kierunkach – produkcji gier własnych i portingu.  W 2024 roku Klabater planuje wydać Crossroads Inn 2, które będzie systematycznie rozwijane o nową zawartość. Zysk ze sprzedaży pierwszej części gry wyniósł 3,3 mln zł. W przyszłym roku planowane jest rozpoczęcie prac nad drugą częścią gry Heliborne.  Studio planuje wydawanie co najmniej 8 tytułów rocznie – wliczając w to zarówno gry własne, jak i portowane.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus