Wirtualna Polska podała wyniki za 2022 r. oraz opublikowała rekomendację w zakresie wypłaty dywidendy. Na poziomie przychodów Spółka odnotowała wzrost o 23 proc., co wynikało ze wzrostu przychodów z reklamy i subskrypcji, prowizji na produktach finansowych oraz wzrostów w spółkach turystycznych. Z kolei, skonsolidowany zysk netto Wirtualnej Polski wyniósł 178,3 mln zł i był o 5 proc. niższy niż rok wcześniej.
Zgodnie z polityką dywidendową Spółki, Wirtualna Polska wypłaci max. 70 proc. skonsolidowanego zysku netto. Wypłata za 2022 r. nastąpi w połowie lipca i Spółka przeznaczy na nią 73,24 mln zł, co w przeliczeniu na 1 akcję daje ponad 2-krotnie więcej niż w zeszłym roku (2,5 zł wobec 1,2 zł w 2022 r).
Mimo podwyższenia wypłaty stopa dywidendy pozostaje wciąż niewielka (znacznie poniżej inflacji) i wyniesie 2,4 proc.
Nie spodziewamy się też, że informacja o wypłacie dywidendy będzie miała istotny wpływ na kurs akcji. Notowania Wirtualnej Polski od początku roku poruszają się w przedziale horyzontalnym 94-107 zł. Przy bieżącej cenie na poziomie 103,8 zł najbliższy opór to 107 zł. Długoterminowa wartość Spółki zależeć będzie od koniunktury na rynku reklamy cyfrowej (co jest pochodną ogólnej kondycji gospodarczej) oraz popytu na usługi turystyczne (Wirtualna Polska jest właścicielem platformy wakacje.pl).