2023 rok ma przynieść efekty finansowe obliczonych na długoterminowy wzrost inwestycji: w portfolio, efektywność produkcyjną, relacje z klientami i silną strategię zrównoważonego rozwoju. Firma od początku roku skutecznie realizuje strategię wzrostu poprzez pełną introdukcję nowego portfela produktów i rozwój eksportu.
Grupa Kapitałowa GLC (GLCOSMED), jeden z największych w Polsce producentów kosmetyków i chemii gospodarczej, obronną ręką wyszedł z okresu pandemii wykorzystując czas na inwestycje w efektywność kosztową produkcji oraz automatyzację parku maszynowego. Równocześnie trwały prace nad jeszcze lepszym dostosowaniem produktów do wymagań konsumentów i klientów. Rebranding objął nie tylko prace nad formułami produktów, ale także nad wizerunkiem i ich formatami. Firma zdecydowała także o wejściu w najbardziej wartościowe kategorie rynku, czego przykładem jest marka płynów do prania i płukania Sofin.
Silne wejście na rynek środków do prania i płukania
Rynek środków do prania zanotował w ostatnim roku wartościowy wzrost o ponad 7% - kategoria warta jest 1,97 mld zł a sam rynek ustabilizował się po dużych, ponad 40%. wzrostach w 2021 r. w odniesieniu do 2020 r. (dane NielsenIQ za handelextra.pl). W miejsce klasycznych proszków do prania wchodzą kapsułki (37% rynku) oraz płyny (25% rynku) i żele do prania (12% rynku)*.Global Cosmed S.A. wprowadzając dobrze przyjęte przez konsumentów kapsułki Sofin (a chwilę wcześniej płyny do prania i płukania) walczy o swój udział w rynku zdominowanym przez globalne korporacje. Przewagą produktów GC ma być skuteczna formuła, atrakcyjne zapachy i efektywność stosowania - wartości podkreślane w badaniach przez użytkowników. Kapsułki są wegańskie i testowane dermatologicznie.
Podobną strategię wejścia w nowe kategorie widać w marce Kret. Lider udrożniania, siłę i skuteczność działania rozszerzył o produkty takie jak spraye do czyszczenia kuchni i łazienki, które już trafiły do dystrybucji w dużych sieciach.
Digitalizacja sprzedaży
Global Cosmed S.A. stawia też na wykorzystanie potencjału rynku w najdynamiczniej rozwijających się kanałach dystrybucji: dyskontach i e-commerce. Skuteczność silnego wsparcia sprzedaży w firmowym sklepie internetowym widać po wynikach - już w pierwszych miesiącach tego roku potrojone zostały obroty. Spodziewane jest utrzymanie dużej dynamiki sprzedaży a to za sprawą licznych promocji, rozszerzenia asortymentu i udziału w akcjach organizowanych przez platformy, np.: Allegro days czy Smart okazje. Analogiczne działania realizowane są w sieciach dyskontowych, gdzie coraz więcej produktów zyskuje nowe listingi.
Nowe rynki exportowe
Wzrost sprzedaży spodziewany jest także za sprawą rozwoju eksportu. Już w chwili obecnej Global Cosmed wysyła swoje produkty do kilkudziesięciu krajów na całym świecie. W ostatnim miesiącu lista ta poszerzyła się o Gruzję. Klientem firmy stała się jedna z największych sieci drogeryjnych, na półki trafiły kosmetyki i środki do prania dziecięcej marki Bobini. Pierwsze raporty sprzedażowe napawają dużym optymizmem. W perspektywie kolejnych 2-3 miesięcy Global Cosmed widzi możliwość otwarcia sprzedaży na kolejnym rynku azjatyckim.