Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Prawie 8,3 mln zł straty netto PMPG w pierwszym kwartale

Udostępnij

PMPG Polskie Media, holding mediowy notowany na głównym parkiecie warszawskiej giełdy, opublikował wyniki za 2024 rok. W 2024 roku Grupa konsekwentnie realizowała transformację modelu biznesowego, skupiając się na budowie zdywersyfikowanego portfela dóbr cyfrowych oraz rozwoju aktywów poprzez inwestycje zewnętrzne. W analizowanym okresie osiągnęła 33,4 mln PLN przychodów ze sprzedaży. Wynik EBITDA, który wyniósł -5,1 mln PLN, odzwierciedla etap intensywnych inwestycji w nowe obszary działalności. Efektem realizacji nowej strategii jest również wzrost średniej liczby realnych użytkowników na portalach należących do Grupy. Ważnym krokiem w dalszej realizacji strategii jest planowane upublicznienie spółki Do Rzeczy.

- Intensywna realizacja wdrożonej w połowie roku, strategii przynosi realne efekty w postaci dynamicznych wzrostów na strategicznych projektach Grupy m.in. na Wprost.pl oraz Dorzeczy.pl. Według danych z Mediapanel Gemius, średnia ilość realnych użytkowników Wprost.pl oscylowała w granicach 5,8 mln w IV kw. 2024, co stawia ten portal na czele najbardziej opiniotwórczych portali w Polsce. Z kolei Do Rzeczy rośnie zarówno na portalu – 4,05 mln realnych użytkowników miesięcznie w 2024 r. wobec 3,39 mln użytkowników w 2023 r., jak w innych projektach sygnowanych logiem Do Rzeczy – kanał na Youtube ma obecnie 87 tys. subskrybentów, co stanowi wzrost o 125% z 38,7 tys. w listopadzie 2024 – komentuje Katarzyna Gintrowska, prezes PMPG Polskie Media.

PGM (PMPG) stale też dywersyfikuje portfolio swoich projektów, co ma przyciągnąć nowych czytelników oraz reklamodawców. W ciągu roku spółka uruchomiła trzy nowe portale – newsmed.pl, smaki.pl oraz quizik.pl.

- Prawdziwym sukcesem okazały smaki.pl i quizik.pl, uruchomione w 2024 roku. Smaki.pl odwiedziło w grudniu 2024 2,26 mln realnych użytkowników, widzimy też, że serwis notuje od momentu uruchomienia cykliczną poprawę osiąganych zasięgów, a we wrześniu był na 10 miejscu najczęściej odwiedzanych portali wg Mediapanel Gemius. Quizik.pl odwiedziło w grudniu 2024 ponad 800 tys. realnych użytkowników, a liczba odsłon serwisu wyniosła 17,6 mln. Te liczby pozwalają nam z nadzieją patrzeć na nadchodzące miesiące – dodaje Katarzyna Gintrowska.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus