Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Prawie 1,2 mln zł zysku netto DRAGO entertainment po trzech kwartałach 2022 r.

Joanna Tynor, CEO DRAGO entertainment
Joanna Tynor, CEO DRAGO entertainment
Udostępnij

Prawie 1,2 mln zł zysku netto po trzech kwartałach br. odnotował notowany na NewConnect producent gier DGE (DRAGOENT). Niemal połowę wyniku wypracowano w samym III kwartale. Od stycznia do września przychody netto ze sprzedaży produktów wyniosły 8,7 mln zł. Znaczący wpływ na osiągnięte wyniki finansowe ma niesłabnąca popularność flagowego projektu Studia – Gas Station Simulator. Niedawno gra została wzbogacona o wersje konsolowe i dwa DLC. Jednocześnie w raportowanym okresie Studio wypuściło na rynek swój najnowszy autorski tytuł Food Truck Simulator. Nawiązano także kilka znaczących umów o współpracy, m.in. z Green Man Gaming – nowym dystrybutorem dla gier DRAGO entertainment.

Pierwsze trzy kwartały 2022 r. DRAGO entertainment zamyka dobrymi wynikami finansowymi, które odzwierciedlają efektywność operacyjną zespołu z Krakowa. Od stycznia do września spółka wypracowała przychody ze sprzedaży produktów na poziomie 8,7 mln zł w porównaniu do 7,7 mln zł z analogicznego okresu roku ub. Zysk netto wyniósł w tym czasie ok. 1,2 mln zł. Na wypracowane wyniki niezmiennie wpływa przede wszystkim popularność bestsellerowej produkcji Studia – Gas Station Simulator.

– Osiągnięty wynik netto jest dla nas satysfakcjonujący, biorąc pod uwagę spore nakłady na rozwój i marketing wydanych już projektów. Należy zwrócić uwagę, że raport za III kwartał jest specyficzny, ponieważ obejmuje jedynie dwa tygodnie sprzedaży Food Truck Simulatora, ale w kosztach zawiera całkowite koszty produkcji tego tytułu. – mówi Joanna Tynor, Prezes Zarządu DRAGO entertainment  –  Wyniki w III kwartale cieszą tym bardziej, że są bardzo dobrą prognozą przed IV kwartałem, który w branży growej obfituje w wyprzedaże, co zwykle dla popularnych tytułów oznacza większą sprzedaż. – dodaje.

By podtrzymać zainteresowanie społeczności wokół flagowego projektu Studia, produkt Gas Station Simulator jest na bieżąco rozwijany. W maju oraz we wrześniu na rynek trafiły dwa DLC. Mowa odpowiednio o Can Touch This oraz Party Time. Obecnie Studio pracuje nad najnowszym płatnym DLC w postaci Airstrip. Do tego w ubiegłym miesiącu symulator trafił na najpopularniejsze platformy konsolowe, tj.: Nintendo Switch, Xbox i PlayStation.

- Dążymy do tego by dywersyfikacja kanałów sprzedażowych i stale wzbogacana zawartość gry skutecznie zapewniały nam ciągłość monetyzacji i wpływały na wzrost wyników finansowych. – komentuje Joanna Tynor.

Zgodnie z ogłoszoną roadmapą Gas Station Simulator, twórcy gry szykują dla jej odbiorców również wersję VR. Spółka podpisała w tym temacie list intencyjny i negocjouje warunki z firmą Gamedust.

Docelowo uniwersum gry osadzone przy Route 66 zostanie wzbogacone także o dwa nowe tytuły: Road Diner Simulator oraz Motel Simulator.

Co więcej, krakowski zespół nie poprzestaje na rozwoju jednego IP i równolegle prowadzi prace nad odrębnym i mocno wyczekiwanym przez graczy tytułem – Winter Survival. Dokładna data premiery nie jest jeszcze znana.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus