Giełdowy producent i wydawca gier we wrześniu br., według wstępnych szacunków, zwiększył sprzedaż rdr. o 5%, do 2,9 mln zł. Wzrost przychodów Artifex Mundi to zasługa rosnących wpływów segmentu free-to-play, z aplikacją Unsolved na czele, przychody z komercjalizacji której we wrześniu wzrosły o 62 proc., do 1,9 mln zł.
Przychody segmentu free-to-play wzrosły we wrześniu o 43%, do 2,0 mln zł. Przychody segmentu gier HOPA komercjalizowanych w modelu premium wyniosły w minionym miesiącu niespełna 0,9 mln zł, wobec 1,3 mln zł rok wcześniej. W całym III kw. sprzedaż Grupy, według wstępnych danych, wyniosła 8,9 mln zł, wobec 9,1 mln zł rok wcześniej. Przychody segmentu F2P zwiększyły się w tym okresie o ponad 20%, do 6 mln zł.
Motorem napędowym wzrostu ART (ARTIFEX) jest mobilna aplikacja Unsolved, umożliwiająca graczom ograniczoną czasowo rozgrywkę (w oparciu o zużywaną, odnawiającą się codziennie w nieznacznym stopniu energię, której zakup możliwy jest w aplikacji) w część gier HOPA spod znaku Artifex Mundi. W III kwartale br. przychody z jej komercjalizacji wzrosły o 33%, do 5,5 mln zł.
– Konsekwentnie realizujemy plan rozwoju aplikacji, równolegle udoskonalając obecną wersję Unsolved oraz pracując nad kolejną jej odsłoną. W minionym kwartale m.in. kontynuowaliśmy poszerzanie zawartości aplikacji, dodając do niej nowe tytułu oraz optymalizowaliśmy ich kolejność. Systematycznie podnosimy kluczowe wskaźniki (KPI) aplikacji, co przekłada się na rosnącą jej rentowność
– komentuje Przemysław Błaszczyk, prezes giełdowej spółki.