Bardzo dobra monetyzacja całego portfela produktowego, w tym gier z wydawnictwa sprawiła, że Spółka wypracowała w I półroczu 2022 roku wyniki lepsze niż rok wcześniej.
Blisko 45,8 mln PLN przychodów ze sprzedaży, 16,49 mln PLN wyniku EBITDA, 13,42 mln PLN zysku operacyjnego, 15,08 mln PLN zysku netto i 109,5 mln PLN aktywów finansowych (gotówki i jej ekwiwalentów oraz instrumentów finansowych o bezpiecznym profilu), tak prezentują się dane 11 bit studios S.A. za pierwsze sześć miesięcy 2022 roku. - Mimo niesprzyjającego otoczenia makroekonomicznego wyniki wypracowane przez naszą Spółkę są lepsze niż rok wcześniej i równocześnie wyraźnie lepsze niż zakładaliśmy wewnętrznie w budżecie na ten okres – komentuje Przemysław Marszał, Prezes Zarządu 11B (11BIT).
Przyznaje równocześnie, że I półrocze bieżącego roku było dla kierowanej przez niego Spółki okresem dużych wyzwań organizacyjnych związanych choćby z powrotem pracowników do biura po pandemii COVID-19 czy wojną za wschodnią granicą. - Począwszy od kwietnia cały nasz zespół pracuje już w modelu hybrydowym. Jesteśmy, podobnie jak i pracownicy, zadowoleni z efektów pracy w tej formule - wskazuje. Przypomina, że Spółka przekazała 3,66 mln PLN darowizny na Ukraiński Czerwony Krzyż a środki na ten cel pochodziły ze sprzedaży gry „This War of Mine”.
Marszał deklaruje, że mimo pewnych turbulencji, prace nad wszystkimi grami własnymi i zewnętrznymi (z wydawnictwa) posuwają się do przodu w zadowalającym tempie. - “Frostpunk 2”, “The Alters” i “Projekt 8” oraz nasze projekty wydawnicze przechodzą przez kolejne fazy produkcji. Intensyfikujemy prace nad kolejnymi materiałami marketingowymi czy zapowiedziami dla jeszcze nie ogłoszonych tytułów - mówi. W jego ocenie, imponująca dynamika budowy wishlisty dla „Frostpunka 2” czy bardzo dobre przyjęcie pierwszego trailera "The Alters", który zaprezentowany został w sierpniu potwierdzają, że fani bardzo czekają na kolejne tytuły ze stajni 11 bit studios S.A. - Wierzymy, że również „Projekt 8”, w którego produkcji w ostatnich dniach z sukcesem zamknęliśmy kolejny kamień milowy, spotka się przy ogłoszeniu z pozytywnym odbiorem graczy – podsumowuje wątek.
11 bit studios S.A. już przygotowuje się operacyjnie do zbliżających się premier. - Rozbudowujemy, oprócz zespołów produkcyjnych, pion marketingu, business developmentu i wydawnictwo. Nasz cel, żeby na koniec tego roku zatrudniać ok. 250 osób, jest całkowicie realny – mówi Marszał. Wskazuje, że rosnąca liczba zadań i obowiązków sprawiła, że 11 sierpnia Zarząd Spółki został wzmocniony o Pawła Feldmana i Marka Ziemaka, wysokiej klasy specjalistów, którzy są związani z 11 bit studios od lat i współtworzyli jej sukcesy odpowiednio jako szefowie pionu business development i wydawnictwa.
W pierwszej połowie roku 11 bit studios S.A. aktywnie włączyło się w proces konsolidacji branży growej. - Zgodnie z naszymi planami dokonaliśmy dwóch inwestycji kapitałowych. 11 bit studios zostało udziałowcem spółki Fool’s Theory, która jest producentem gry „Vitriol”, czyli jednego z tytułów z naszego portfela wydawniczego. Zdecydowaliśmy też o nabyciu akcji, notowanej na NewConnect spółki Starward Industries, która jest producentem gry „Niezwyciężony” bazującej na popularnej książce Stanisława Lema o tym samym tytule. To kolejna pozycja z naszego portfela wydawniczego – wylicza Marszał. Przypomina, że zgodnie z zapowiedziami producenta, premiera „Niezwyciężonego” planowana jest na przyszły rok.
Przedstawiciel Spółki deklaruje, że wydawnictwo intensywnie pracuje nad dalszą rozbudową portfolio o nowe projekty, których skala może daleko przekraczać projekty, które wydano w przeszłości. Podobnie, 11 bit studios po obiecujących efektach operacyjnej współpracy z Fool’s Theory i Starward Industries, prowadzi rozmowy na temat innych inwestycji kapitałowych. - Wierzymy, że w kolejnych okresach będziemy mogli poinformować o dokonaniach na obu z wymienionych pól – podsumowuje Przemysław Marszał.