Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Brand24 z 70% wzrostem EBITDA w pierwszym półroczu

Udostępnij

O 70 proc. wzrosła w 1 poł. 2022 roku EBITDA wrocławskiej spółki w porównaniu z tym samym okresem rok wcześniej. Prawie sześciokrotnie wzrósł zysk netto.

W pierwszej połowie tego roku wyniki finansowe B24 (BRAND24) poprawiły się skokowo. Spółki wygenerowała 10,3 mln zł przychodów (+40 proc. r/r), 6,3 mln zł marży brutto (+57 proc. r/r) oraz blisko 2,6 mln zł EBITDA (+ 70 proc. r/r) i niecały 1 mln zł zysku netto, wobec 157 tys. zł w 1 pół. 2021.  Oznacza to, że rentowność firmy zwiększyła się znacznie na wszystkich poziomach.

Wraz ze wzrostem wyników, przyszła poprawa sytuacji bilansowej spółki. Jej dług netto do EBITDA wynosi obecnie  zaledwie 0,08. Pozycja gotówka to 2,1 mln zł.

- Wyniki są zgodne z naszymi założeniami. Systematycznie dążymy do wypełnienia warunków programu opcyjnego, który zakłada osiągniecie co najmniej 20,3 mln zł przychodów oraz 4,5 mln zł EBITDA w całym roku 2022. Ponieważ nasz biznes jest abonamentowy, ma dużą powtarzalność, jesteśmy spokojni, że zrealizujemy założony cel – mówi Michał Sadowski, prezes i współzałożyciel Brand24. – Przemawia też za tym nasze główne wskaźniki jak MRR (Monthly Recurring Revenue), a także ARR (Annual Recurring Revenue, czy MRR w ujęciu rocznym), który obecnie kształtuje się właśnie na poziomie przekraczającym 20 mln zł. – dodaje.

Znaczna poprawa to kontynuacja trendu, który zapoczątkowało przemodelowanie cennika i podniesienie cen monitoringu. ARPU na nowych użytkownikach wynosi obecnie 124 USD (528 zł), co oznacza wzrost o ponad 40 proc. w porównaniu do okresu przed zmianą cennika. Z taką samą dynamiką wzrosły również miesięczne przychody [MRR] – do ok. 1,73 mln zł.

- Rozwój Brand24 to priorytet, ale rozwijamy także produkty komplementarne. Sprzedaż w naszym nowym produkcie Insights24 (niegdyś Custom Reports) w Q1 tego roku przekroczyła 150 tys. zł w porównaniu do skromnych 55 tys. zł sprzedaży w całym poprzednim roku. Insights24 ma duży potencjał by znacznie zwiększyć tę kwotę do końca 2022 r. – mówi Michał Sadowski, współtwórca i prezes Brand24.

Jeśli chodzi o rozwój samego narzędzia Brand24, to do zaczęto monitorować Telegram, AppStore czy Google Play. Ruszyła też aplikacja tworzona we współpracy z gigantem sektora martech - firmą Semrush. W fazie testów jest nowy panel użytkownika. Przypomnijmy też, że spółka zakończy w połowie przyszłego roku projekt R&D, którego celem jest transformacja od narzędzia dostarczającego wzmianki internetowe w kierunku produktu zapewniającego interpretację  tego, co o marce napisane jest w sieci, dzięki zastosowaniu zaawansowanych rozwiązań sztucznej inteligencji.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus