Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Shoper z 65% wzrostem przychodów w pierwszym półroczu 2022 r.

Udostępnij

SHO (SHOPER), lider rynku sklepów internetowych w modelu subskrypcyjnym, opublikował raport finansowy za I półrocze 2022 roku. Przychody Spółki w tym okresie wyniosły 55,1 mln zł, co oznacza wzrost o 65% r/r, wartość GMV sklepów wyniosła 3,5 mld zł (wzrost 38% r/r), a GMV omnichannel – 3,8 mld zł (tj. w sklepach własnych i połączonych z nimi platformach handlowych, wzrost 37% r/r). Skorygowany zysk EBITDA osiągnął 16,6 mln zł, co dało dynamikę wzrostu na poziomie 15% r/r.

„Raport potwierdza dynamiczne tempo rozwoju zarówno naszego biznesu, jak i klientów. Poszerzając ofertę Shoper o dodatkowe, nowoczesne usługi, które pomagają rozwijać się sprzedawcom, rośniemy szybciej niż rynek. W I półroczu 2022 roku zanotowaliśmy bardzo wysoką dynamikę wzrostu przychodów w segmencie rozwiązań – 74% r/r. Jednocześnie utrzymujemy wysoką skuteczność w pozyskiwaniu i utrzymywaniu klientów – dynamika wzrostu przychodów w segmencie abonamentów w I półroczu 2022 wyniosła 45%. Oferujemy im kompleksowy ekosystem do prowadzenia sprzedaży na rynku e-commerce, doskonale rozumiejąc dzisiejsze potrzeby małych i średnich przedsiębiorstw”  – mówi Marcin Kuśmierz, CEO Shoper.

Głównym elementem platformy Shoper jest nowoczesne i gotowe oprogramowanie do prowadzenia własnego sklepu internetowego, wokół którego Spółka oferuje szereg usług dodatkowych, pozwalających na zwiększenie wielkości oraz efektywności sprzedaży swoich klientów. Wśród nich są usługi reklamowe, finansowe i logistyczne dla rynku e-commerce, a także kompleksowa obsługa sprzedaży wielokanałowej i międzynarodowej.

W I półroczu 2022 roku Shoper  zainwestował w agencję Selium, specjalizującą się w obsłudze sprzedaży na globalnych marketplace’ach oraz agencję Sempire, zajmującą się pozycjonowaniem sklepów internetowych w wyszukiwarkach i realizacją kampanii reklamowych. Shoper jako pierwsza platforma e-commerce w Polsce zyskał status Alibaba Gold Partner, oferując tym samym dostęp do globalnego rynku dla polskich firm i dostawców. Dzięki tym aktywnościom, rynek adresowalny grupy Shoper znacząco się zwiększył.

„Rozwój sprzedaży wielokanałowej jest jednym z kluczowych obszarów naszych inwestycji. Jako jedyna platforma e-commerce w Polsce, oprócz dostarczania niezawodnego oprogramowania do prowadzenia sklepu online, wspieramy kompleksowo polskich producentów i dostawców w uruchomieniu sprzedaży na globalnych marketplace’ach i rozszerzeniu swojej działalności o atrakcyjne rynki zagraniczne. Raport finansowy Shoper z I półrocza 2022 roku potwierdza, jak sprzedaż wielokanałowa zyskuje na znaczeniu – w porównaniu z podobnym okresem 2021 roku, wartość GMV Omnichannel, czyli w sklepach własnych i połączonych z nimi platformach handlowych, wzrosła o 37%” – mówi Paweł Rybak, CCO Shoper.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus