Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

CDA z 4,5 mln zł zysku netto w drugim kwartale 2022 r.

Udostępnij

Komentarz Zarządu na temat czynników i zdarzeń, które miały wpływ na osiągnięte wyniki finansowe

W drugim kwartale 2022 roku Emitent odnotował ponad 16,7 mln zł przychodów. Wobec analogicznego okresu roku poprzedniego, sprzedaż zwiększono o ok. 150 tys. zł. W ujęciu narastającym Emitent wygenerował przychody w wysokości nieznacznie przekraczającej 34,2 mln zł, co z kolei stanowi wzrost o blisko 250 tys. zł r/r. Stosunkowo płaski rdr wzrost przychodów związany jest m.in. z efektem wysokiej bazy związany z tym, że w II kwartale 2021 roku abonenci chętniej korzystali z usługi CDA Premium z uwagi na obostrzenia wprowadzone w kwietniu i maju (częściowy lockdown) w związku z rozwojem pandemii COVID 19. Należy również pamiętać, że w działalności Spółki obserwuje się sezonowość - użytkownicy portalu wykazują wzmożoną aktywność w okresie zimowym, sprzyjającym spędzaniu czasu w domu. Analogicznie, w okresie letnim aktywność ta spada. Czerwiec 2022 roku był najgorętszym miesiącem w historii pomiarów meteorologicznych w Polsce, co przełożyło się na mniejszą aktywność w obszarze konsumowania treści VOD.

Sprzedaż miesięcznych abonamentów CDA Premium oraz CDA TV wyniosła w drugim kwartale 2022 roku 16,1 mln zł, co stanowiło ponad 96% przychodów Emitenta.

Na koniec czerwca 2022 roku liczba aktywnych subskrypcji CDA Premium oraz pakietów Start oraz Podstawowy w ramach oferty CDA TV wyniosła 422 825.

Zysk operacyjny Emitenta odnotowany w drugim kwartale 2022 roku wyniósł niemal 5,5 mln zł i był na poziomie nieznacznie niższym w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego. W pierwszym półroczu 2022 roku Spółka wypracowała EBIT na poziomie 11,7 mln zł – wynik lepszy od ubiegłorocznego o ok. 151 tys. zł. W drugim kwartale 2022 roku Emitent wypracował zysk netto w kwocie około 4,5 mln zł, wobec 4,6 mln zł wygenerowane w analogicznym okresie roku poprzedniego. W ujęciu narastającym zysk netto przekroczył 9,5 mln zł. Emitent zaznacza, że nieznaczny spadek rentowności prowadzonej działalności związany jest m.in. z identyfikowaną przez Emitenta w ostatnim czasie intensyfikacją presji inflacyjnych. Powyższe widoczne jest przede wszystkim w zakresie wzrostu kosztów usług obcych.

Odnotować należy, że wpływ na rentowność prowadzonej przez Spółkę działalności ma fakt, że Emitent zobowiązany jest do uiszczania podatku audiowizualnego. Wartość opłaty audiowizualnej poniesiona przez Emitenta w omawianym kwartale wyniosła 242,3 tys. zł.

Charakterystyka istotnych dokonań lub niepowodzeń emitenta w okresie, którego dotyczy raport

W okresie II kwartału 2022 roku Emitent konsekwentnie rozwijał sekcję CDA Premium oraz CDA Premium Free. Pozyskiwane były nowe licencje na emisję filmów i seriali, a z dotychczasowymi dostawcami zacieśniano współpracę. Sukcesywnie powiększana jest baza filmów CDA Premium, według stanu na dzień 30 czerwca 2022 roku ilość materiałów dostępnych w ramach płatnej subskrypcji wyniosła 10 475 filmów, bajek i seriali. Ponadto na dzień 30 czerwca 2022 roku w serwisie CDA znajdowało się ponad 412 tys. filmów wideo z kategorii CDA Premium Free dodanych przez zweryfikowanych partnerów i agencje MCN, współpracujące z CDA S.A. W omawianym okresie prowadzone były także negocjacje mające na celu rozpoczęcie współpracy z nowymi dystrybutorami filmowymi w przedmiocie rozwoju segmentu CDA Premium. Emitent zamierza w dalszym ciągu prowadzić działania mające na celu rozpoczęcie współpracy z nowymi dystrybutorami w przedmiocie rozwijania platformy w modelu VOD.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus