BLO (BLOOBER) po raz kolejny rekordowo zaczyna rok. Aż o 39%, do 17,22 mln. zł wzrosły przychody netto spółki ze sprzedaży w pierwszym kwartale 2022 r. w porównaniu z poprzednim rokiem. We współpracy ze światowymi gigantami w branży gamingowej spółka kontynuuje prace nad dwoma dużymi projektami - Projektem B i Projektem C.
Rekordowy wynik przychodów związany jest przede wszystkim z wysokim poziomem sprzedaży The Medium oraz Observer System Redux, a także z realizacją umów z globalnymi wydawcami. Ostatnia produkcja studia, The Medium, która swoją premierę miała w 2021r. okazała się największym sukcesem finansowym w historii spółki. Gra zdobyła uznanie fanów gatunku, co potwierdzają opinie użytkowników – aż 88% pozytywnych ocen na portalu Steam (ponad 4800 recenzji). Tak dobra sprzedaż oraz mniejszy przyrost kosztów operacyjnych pozwoliły spółce osiągnąć zysk netto w wysokości prawie 5,2 mln. zł.
Spółka obecnie dalej realizuje swoje plany i rozwija dwa duże projekty - Projekt B (wcześniej projekt Black) i Projekt C. Gry tworzone przez spółkę powstają we współpracy z największymi podmiotami w branży gamingowej - japońskim gigantem KONAMI, wytwórnią wydawniczą Take Two - Private Division i Rouge Games. W zeszłym roku zaufanie do krakowskiego gamedewelopera pokazał także jeden z największych koncernów technologicznych i inwestycyjnych - Tencent, który objął mniejszościowy pakiet akcji spółki.
- Niezmiernie cieszę się, że The Medium nadal tak dobrze się sprzedaje. Początek roku przyniósł kolejne wyróżnienia dla naszej gry m.in. zwycięstwo w rankingu najlepszych gier 2021 organizowanym przez serwis Gamerweb, nominacje w SXSW Awards 2022 w kategoriach Indie Game of the Year oraz Excellence in Original Score - komentuje Piotr Babieno, prezes spółki. - Stabilnie realizujemy nasze cele i długoterminową strategię by ugruntować naszą pozycję światowego lidera w tworzeniu gier z gatunku horror. Cały czas zatrudniamy nowe osoby i budujemy trwały, doświadczony zespół, który mam nadzieję, zostanie z nami długie lata. Od dawna podkreślam, że stawiamy na ludzi i ich umiejętności. Wierzę, że stworzenie dobrego planu i trzymanie się go przyniesie duże profity zarówno całej firmie, jak i jej pracownikom. Zawierane przez nas współprace z największymi graczami na rynku tylko pokazują, że nasza praca jest dostrzegana i doceniana.
W wyniku agresji Rosji na Ukrainę spółka aktywnie włączyła się w charytatywne działania pomocowe. Już w pierwszych dniach Bloober Team poinformował o uruchomieniu specjalnego programu stażowego dla osób, które schroniły się w Polsce. Ponadto 1 marca jako pierwsza gamingowa spółka w kraju podjęli decyzję o blokadzie sprzedaży swoich tytułów na terytorium Federacji Rosyjskiej oraz Białorusi.
- Wybuch wojny tuż za naszą granicą miał zdecydowanie duży wpływ na atmosferę w pracy, ale nie zakłócił w żaden sposób harmonogramów prowadzonych projektów. Nasi pracownicy okazali niesamowite wsparcie ukraińskim sąsiadom - wielu z nich wyruszyło do pomocy uchodźcom na granicę z Ukrainą, bądź zaoferowało im schronienie. Niezmiernie mnie cieszy, że pracuje z tak wspaniałymi ludźmi, którzy potrafią się tak zjednoczyć w trudnych momentach - kończy Piotr Babieno.