Łódzkie studio RND (RENDER) odnotowało kolejny dobry kwartał. Przychody w I kw. 2022 r. wyniosły 2,4 mln zł i były wyższe o 40% względem analogicznego okresu 2021 r. W raportowanym okresie EBITDA wzrosła do 1,7 mln zł, a zysk netto do 1,3 mln zł, co oznacza odpowiednio wzrost o 32% i 15% r/r. Spółka posiada duże zapasy środków pieniężnych, które na dzień 31 marca 2021 r. wynosiły 15,7 mln zł. Sukces studia napędza bardzo dobra sprzedaż flagowej produkcji – Medieval Dynasty. Gra jest stale aktualizowana o nowe elementy, a po okresie sprawozdawczym łódzkie studio zapowiedziało wprowadzenie trybu kooperacji do gry, co jeszcze bardziej rozbudziło oczekiwania graczy.
- Pierwszy kwartał był dla nas bardzo intensywny. Wprowadziliśmy do gry m.in. aktualizację o młyny i dekoracje, a wraz z 25% promocją na Steam gra znalazła się w top10 bestsellerów na platformie w pierwszym weekendzie marca. Dodatkowo, badaliśmy możliwość wprowadzenia do gry trybu kooperacji. Rozgrywka wieloosobowa była jedną z najczęściej poruszanych kwestii przez fanów, dlatego postanowiliśmy zrobić wszystko, aby co-op znalazł się w grze. Premiera nastąpi w 2023 r. – zapowiedział Damian Szymański, prezes Render Cube.
Gracze doceniają wysoką jakość Medieval Dynasty. Liczba pozytywnych komentarzy na platformie Steam stale rośnie i obecnie przekracza 90%. Gra utrzymuje wysokie peaki, a w każdą niedzielę w szczytowym momencie na platformie Steam liczba graczy przekracza 2 tys. osób. Render Cube stale rozwija swoje IP.
- Medieval Dynasty to klasyczny longseller. Gra została bardzo dobrze odebrana w środowisku, co widzieliśmy już w trybie early access. Naszym celem jest jej dalszy rozwój, dlatego nieustannie aktualizujemy road mapę. W tym roku czeka nas jeszcze rozszerzenie tytułu m.in. o nowe aktywności i misje związane z dziedzicem. Wyczekujemy również wersji konsolowej, która ukaże się w pod koniec roku. Gra pojawi się także na urządzenia VR, za której produkcję odpowiada Spectral Games. Bardzo cenimy sobie współpracę z katowickim studiem, a dzięki przejęciu 25% udziałów w tej firmie, zostaliśmy jej największym akcjonariuszem. Pozwoli nam to jeszcze wydajniej pracować, dzielić się doświadczeniami i know-how. – dodał Prezes Render Cube.
W pierwszym kwartale 2022 r. przychody ze sprzedaży Render Cube wyniosły 2,4 mln zł, w porównaniu do 1,7 mln zł w analogicznym okresie 2021 r. Od stycznia do marca br. EBITDA osiągnęła 1,7 mln zł, a zysk netto 1,3 mln zł. Rok temu było to odpowiednio 1,3 mln zł i 1,2 mln zł.
- Osiągnięte wyniki potwierdzają, że obrana przez nas droga dostarczania jak najwyższej jakości gier jest słuszna i będziemy ją kontynuować. Dodatkowo, utrzymujemy na bardzo wysokim poziomie stan gotówki. Środki na koncie spółki, na koniec marca br., wynosiły 15,7 mln zł. Tak duże zasoby pozwalają nam spokojnie myśleć o dalszym rozwoju. Stale prowadzimy nowe rekrutacje i szukamy najwyższej klasy specjalistów, jak również młodych osób, które chcą się uczyć. – powiedział Prezes. - Ciągle analizujemy też nowe możliwości. Chcemy, aby w przyszłości obok Medieval Dynasty pojawił się kolejny tytuł. – dodał Prezes spółki.
Medieval Dynasty to gra, która po 12-miesięcznej obecności w formule early acces, 23 września 2021 r. osiągnęła status pełnej wersji. Projekt jest dostępny m. in. na Steam, GOG.com oraz Microsoft Store, a także w Xbox Game Pass dla PC. Do 21 grudnia 2021 r. sprzedała się w ponad 865 tys. egzemplarzy.
Wyniki finansowe Render Cube S.A.:
mln zł |
I kw. 2021 r. |
I kw. 2022 r. |
Różnica |
Zmiana |
---|---|---|---|---|
Przychody |
1,7 |
2,4 |
0,7 |
40% |
EBITDA |
1,3 |
1,7 |
0,4 |
32% |
Zysk brutto |
1,3 |
1,7 |
0,4 |
29% |
Zysk netto |
1,2 |
1,3 |
0,1 |
15% |