RON (RONSON) rozpoczyna działalność w segmencie najmu instytucjonalnego (eng. Private Rented Sector – PRS). Do końca 2025 roku deweloper zabezpieczy bank ziemi na ok. 5 000 mieszkań na wynajem, które dostępne będą w pierwszej kolejności w Warszawie, Wrocławiu i Poznaniu. Tym samym RONSON dołącza do pionierów dynamicznie rozwijającego się rynku PRS w Polsce. „To naturalna konsekwencja rozwoju Spółki” – mówią jej przedstawiciele.
RONSON Development jest obecny na polskim rynku od 20 lat. W tym czasie z sukcesem zrealizował 32 projekty deweloperskie i wybudował ponad 10 tysięcy mieszkań. – Nasze wieloletnie doświadczenie, biznesowe know-how, znajomość rynku i obecnych na nim trendów, ale przede wszystkim stabilność finansowa Spółki, pozwalają nam zrobić krok milowy w kierunku rozszerzenia działalności RONSON o segment najmu instytucjonalnego – mówi Boaz Haim, Prezes RONSON Development. – Będzie to drugi filar naszej działalności, prowadzony równolegle do dotychczasowej, kluczowej aktywności, jaką jest sprzedaż mieszkań na rynku pierwotnym. Podejmiemy działania, aby w tym zakresie pozyskać do współpracy doświadczonych partnerów finansowych.
PRS – trend wzrostowy
Prognozy dla rynku najmu instytucjonalnego w Polsce są obiecujące. Wpływają na to czynniki ekonomiczne, szczególnie wzrost cen mieszkań w ofercie sprzedażowej, ale też demograficzne. Młodsze pokolenia cenią mobilność, niezależność finansową, a co za tym idzie – elastyczną ofertę mieszkaniową, dostosowaną do ich bieżących potrzeb. – Grupa osób wynajmujących mieszkania powiększa się, a my – jako stabilna i silna finansowo spółka deweloperska, chcemy być dla nich podmiotem pierwszego wyboru. Przygotowujemy ofertę dla szerokiej grupy odbiorców. Profesjonalistów, menedżerów, którzy są mobilni zawodowo, ale też studentów i rodzin. Jak zawsze dużo uwagi poświęcamy fazie projektowania. Nasze inwestycje w segmencie PRS będą się wyróżniały jakością i funkcjonalnością – mówi Andrzej Gutowski, Wiceprezes, Dyrektor Sprzedaży RONSON Development.
Wysoko postawiona poprzeczka
Boaz Haim, Prezes RONSON Development, podkreśla wyjątkowy charakter oferty. RONSON wie, jak rozpoznawać potrzeby mieszkańców w swoich projektach i je zaspokajać. – W naszej działalności PRS będziemy odpowiedzialni za cały proces od A do Z, czyli od etapu projektowania inwestycji, przez etap budowy, po opracowanie oferty, wprowadzenie jej na rynek i zarządzanie samym najmem. Dzięki temu powstaną inwestycje dedykowane rynkowi najmu, odpowiadające na jego specyficzne potrzeby, m.in. w zakresie części wspólnych, czy funkcji usługowych. Jak dodaje – Jesteśmy pełni entuzjazmu, rozpoczynając ten zupełnie nowy rozdział w naszej biznesowej historii. Wierzymy, że rozszerzenie działalności o nowy segment znajdzie pozytywne odzwierciedlenie w wynikach finansowych w kolejnych latach i przyczyni się do dalszej, sukcesywnej budowy wartości firmy.
Spółka podała, że do końca 2025 roku w ofercie mieszkań na wynajem znajdzie się ok. 3 000 lokali, w trzech miastach w Polsce – Warszawie, Wrocławiu i Poznaniu, a bank ziemi RONSON w segmencie PRS będzie zabezpieczony na około 5 000 lokali. – Wybór tych lokalizacji nie jest przypadkowy. Doskonale znamy te rynki, bo jesteśmy na nich obecni jako deweloper od lat. Wybraliśmy je także z tego powodu, że mają największy potencjał rynku najmu – mówi Andrzej Gutowski. – Naszym celem w dłuższej perspektywie jest sukcesywne powiększanie puli mieszkań na wynajem w portfolio – nie wykluczamy także rozszerzenia działalności o nowe rynki.
Wyróżnij się
Perspektywiczny rynek najmu instytucjonalnego, popularny szczególnie wśród ludzi młodych, którzy swoje życie organizują w sieci, prowokuje do sięgania po nowe rozwiązania. Karolina Bronszewska, Dyrektor Marketingu w RONSON Development, wymienia przewagi konkurencyjne RONSON w zakresie działania w segmencie PRS. – Stawiamy na wysoką jakość obsługi, uproszczone formalności oraz różnego rodzaju udogodnienia i usługi dodatkowe, oferowane w ramach najmu, do wyboru w różnych wariantach, w zależności od bieżących potrzeb, etapu życia, czy możliwości finansowych klienta. Wiemy jak dużą wagę młode pokolenie przywiązuje do wygody cyfrowej i zaawansowania technologicznego, dlatego
w naszych mieszkaniach na wynajem wdrożymy liczne udogodnienia online, które pozwolą klientom wybrać mieszkanie, załatwić niezbędne formalności, opłacić rachunki, a wszystko za pomocą „jednego kliknięcia”.