Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Shoper ze wzrostem przychodów o 65% po 3 kwartałach 2021 r.

Udostępnij

SHO (SHOPER), krajowy lider na rynku rozwiązań dla ecommerce oferowanych w modelu SaaS (Software as a Service), zanotował narastająco po 3 kwartałach wzrost przychodów o 65% w ujęciu rok do roku. Przychody Shoper przewyższają już o 6,4 mln zł (+14%) wynik uzyskany w całym 2020 roku. EBITDA skorygowana osiągnęła poziom 22,7 mln zł, co oznacza wzrost o 38% r/r. Wartość GMV sklepów bezpośrednich na platformie Shoper zwiększyła się z 2,8 mld zł do 4,2 mld zł, notując 50% dynamikę wzrostu. Za 12 ostatnich miesięcy zakończonych we wrześniu 2021 r., GMV wyniosło 5,4 mld zł, rosnąc aż o 56% r/r.

- Stały rozwój oferty usług ecommerce skierowanych do MŚP, czyli najszybciej rosnącego segmentu na polskim rynku handlu elektronicznego, pozwala nam osiągać rekordowe wyniki finansowe. Przychody narastająco od początku roku wzrosły o 65% r/r, co jest znacznie wyższą dynamiką niż pokazuje szeroki rynek, osiągniętą pomimo wysokiej bazy związanej z pandemicznym boomem w handlu online w 2020 roku. EBITDA po 9 miesiącach 2021 r. jest już wyższa o 0,2 mln zł od tej zanotowanej w roku ubiegłym, a przed nami najbardziej intensywny dla ecommerce kwartał roku, czyli Black Week i okres świąteczny – komentuje Marcin Kuśmierz, prezes zarządu Shoper.

Model biznesowy Shoper odznacza się wysokim poziomem skalowalności, co wpływa na poprawę osiąganych wyników wraz ze wzrostem liczby użytkowników platformy. Poza dystrybuowanym w formie abonamentu rozwiązaniu Shoper, wiele usług dodatkowych rozliczanych jest w modelu pay-as-you-grow, który polega na skorelowaniu przychodów Shoper z wielkością generowanych obrotów (GMV) przez sklepy na platformie Spółki. W okresie ostatnich 12 miesięcy, wartość GMV wygenerowana przez sklepy bezpośrednie na platformie Shoper zwiększyła się do 5,4 mld zł.

- W ujęciu ostatnich 12 miesięcy, GMV Shoper wyraźnie przekroczyło już poziom 5 mld zł, rosnąc o 56% r/r do rekordowych 5,4 mld zł. Rozwija się nie tylko nasza platforma i szeroki zakres usług oferowanych dla ecommerce, ale przede wszystkim sklepy, które korzystają z naszych rozwiązań. Po dokonanej w sierpniu akwizycji Shoplo, zarówno liczba naszych obsługiwanych sklepów jak i potencjał ich dalszego wzrostu, zwiększył się jeszcze bardziej. W najbliższych tygodniach planujemy przedstawić zupełnie nowe usługi, które rozwijamy w utworzonych obszarach biznesowych – Commerce Cloud i Financial Services. Stale inwestujemy też w rozwój zespołów, aby zapewnić spółce dynamiczny wzrost również w kolejnych okresach – dodaje Marcin Kuśmierz.

Shoper prowadzi szereg projektów związanych z rozszerzeniem oferty ecommerce dla małych i średnich firm. W pierwszej połowie roku dokonał inwestycji w platformę do sprzedaży wielokanałowej (omnichannel) ErpBox, umożliwiającej m.in. sprzedaż przez polskie i zagraniczne platformy handlowe oraz integracje z systemami księgowymi i ERP. Użytkownicy platformy Shoper zyskali też dostęp do nowego systemu inteligentnych rekomendacji i usług finansowych (kup teraz, zapłać później). W III kwartale Shoper dokonał akwizycji Shoplo, trzeciego gracza pod względem liczby obsługiwanych sklepów na rynku w modelu SaaS. W wyniku przejęcia, około 4 700 sklepów zostanie przeniesionych na platformę Shoper, a możliwość skorzystania z nowych usług, pozwoli im dynamicznie zwiększać swoją sprzedaż.

Spółka działa w popularnym modelu SaaS, polegającym na oferowaniu usługi w formie abonamentu, w przypadku Shoper jest to kilka zróżnicowanych pod względem zawartości pakietów, pozwalających na elastyczne dopasowanie rozwiązania do wielkości i charakterystyki danego biznesu. Rynek SaaS cechuje się stałą i wysoką dynamiką wzrostu, która przyspieszyła w okresie pandemii w roku 2020.

9 lipca br. Shoper zadebiutował na rynku głównym Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie, wartość oferty publicznej akcji wyniosła 363 mln złotych. Kurs odniesienia akcji Shoper został ustanowiony na poziomie 47 zł, równej cenie maksymalnej z oferty dla inwestorów instytucjonalnych i indywidualnych.

Wyniki finansowe Shoper:

mln zł

3 kwartały 2021 r.

3 kwartały 2020 r.

Różnica

Zmiana

Przychody

53,4

32,4

20,9

65%

Koszty operacyjne

38,7

20,1

18,6

93%

EBITDA skorygowana

22,7

16,5

6,2

38%

Zysk brutto

24,4*

11,8

12,6

107%

Zysk netto

19,7*

9,3

10,4

112%

GMV (mld zł)

4,2

2,8

1,4

50%

GMV LTM (mld zł)

5,4

3,5

1,9

56%

*zysk brutto 14,2 mln zł (+2,4 mln/+20%) po wyłączeniu finalnego rozliczenia inwestycji w spółkę InSales RUS O.O.O.
 zysk netto 9,5 mln zł (+0,2 mln/+2%) po wyłączeniu finalnego rozliczenia inwestycji w spółkę InSales RUS O.O.O.

mln zł

3 kwartał 2021 r.

3 kwartał 2020 r.

Różnica

Zmiana

Przychody

20,0

11,6

8,4

73%

Koszty operacyjne

16,0

7,0

9,0

128%

EBITDA skorygowana

7,1

5,6

1,5

26%

Zysk brutto

3,7

4,2

-0,5

-11%

Zysk netto

2,9

3,3

-0,4

-13%

GMV (mld zł)

1,6

1,0

0,6

59%

GMV LTM (mld zł)

5,4

3,5

1,9

56%

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus