Spółka, posiadająca globalne narzędzie SaaS do monitoringu mediów internetowych, rozpędza się z kwartału na kwartał, zwiększając przychody i rentowność.
Między lipcem a wrześniem B24 (BRAND24) zwiększył przychody do 4 mln zł (+21 proc. r/r), utrzymując jednocześnie koszty na niezmienionym poziomie. Dzięki temu, zysk na sprzedaży w trzecim kwartale sięgnął 2,3 mln zł, wobec 1,6 mln zł przed rokiem. Wynik operacyjny wyniósł jednocześnie ok. 0,35 mln zł, przy 9-procentowej rentowności, podczas gdy w 2020 r. był on bliski zera. Na poziomie netto spółka wypracowała 0,2 mln zł zysku wobec straty w analogicznym okresie roku ubiegłego. Warte odnotowania są również przepływy operacyjne, które w ciągu trzech kwartałów 2021 r. przekroczyły 2 mln zł i były dwukrotnie wyższe niż przed rokiem.
Duży wzrost przychodów to efekt o 20 proc. większej bazy klientów (obecnie 3822 firm na całym świecie), rosnącego ARPU (średni przychód od klienta) - do 15,3 mln zł (+0,5 mln k/k) - i MRR (miesięczne powtarzalne przychody) – do 1,28 mln zł.
W tym roku uruchomiliśmy nową usługę Custom Reports, mobilną wersję panelu Brand24, nowe metryki pomagające w ocenie efektów działań marketingowych i PR. Do tego systematycznie pracujemy nad ulepszaniem konwersji z kont testowych na płatnych klientów. To jednak nie koniec. Wprowadzamy etapami nowy cennik, który powinien widocznie zwiększyć nasz ARPU i MRR. Pracujemy też nad zwiększeniem automatyzacji i „inteligencji” naszego narzędzia, co powinno przynieść nam dodatkowe przychody i pozwolić na oszczędności – mówi Michał Sadowski, współtwórca i prezes Brand24.
Brand24 pracuje nad szerszym zastosowaniem algorytmów AI (sztucznej inteligencji) do optymalizacji istniejących i opracowania nowych produktów. Na ten cel spółka pozyskała już 3,8 mln zł dotacji z funduszy unijnych.
Brand24 jest właścicielem autorskiego narzędzia do ochrony reputacji i monitoringu treści w internecie. Narzędzie sprzedawane globalnie w modelu SaaS (ang. Software as a Service). Spółka ma dominującą pozycję na polskim rynku w swojej kategorii produktowej i z sukcesem komercjalizuje narzędzie na rynku globalnym. Z Brand24 korzystają zarówno duże światowe marki, jak i małe i średnie przedsiębiorstwa zainteresowanie opiniami na swój temat w internecie. Na rynku głównym GPW zadebiutowała 11 maja 2021 r.