Po pierwszych trzech kwartałach tego roku notowana na NewConnect Spółka Carbon Studio osiągnęła jednostkowy zysk netto na poziomie prawie 1,5 mln zł, co dało wzrost wyniku o 83 proc. w porównaniu do analogicznego okresu z ub. roku. W raportowanym okresie Studio wypracowało przychody netto ze sprzedaży na poziomie 3,4 mln zł, w porównaniu do 2 mln zł z zeszłego roku. W samym III kwartale przychody osiągnęły 0,8 mln zł. Na wyniki finansowe Carbon Studio wpłynęła sprzedaż gier z autorskiej serii The Wizards, a także rosnąca popularność urządzeń VR. Aktualnie Studio szykuje się do premiery swojego największy tytułu – Warhammer Age of Sigmar: Tempestfall, którego premiera zaplanowana jest już na 17 listopada.
CRB (CARBONSTU) to producent i deweloper gier VR. Ambicją Studia jest rozwój swoich produktów na globalnym rynku gier. Już teraz firma działa na największych rynkach takich jak: USA, Kanada, Wielka Brytania, Niemcy oraz Chiny.
- Stabilnymi wynikami zamykamy pierwsze trzy kwartały br. Dynamika naszych przychodów jest ściśle skorelowana ze sprzedażą gier z naszej serii The Wizards, która od początku zdobywa rzeszę fanów. Od stycznia do września 2021 roku nasze przychody zwiększyły się r/r o 66 proc., osiągając 3,4 mln zł. Jeśli chodzi o sam trzeci kwartał, przychody wyniosły 0,8 mln zł, co dało nam wynik zbliżony do analogicznego okresu w 2020 roku – mówi Błażej Szaflik, prezes zarządu Carbon Studio. – Co ważne trzy kwartały 2021 roku przyniosły nam 1,5 mln zysk. Ostatni kwartał także dał nam zarobić – dodaje Błażej Szaflik.
Hitem z portfolio produkcyjnego Carbon Studio jest seria gier fantasy – The Wizards. Rozgrywka VR z fabularną podróżą w czasie i bogatą historią rozpoczyna się po niszczycielskim wydarzeniu znanym jako Necroquake w Krainie Śmierci. Cechą charakterystyczną gry jest rzucanie zaklęć poprzez wykonywanie prostych gestów rąk. 6 maja 2021 r. na rynku pojawiła się najnowsza część z serii The Wizards o nazwie Dark Times w nowej odsłonie – na gogle Oculus Quest i Oculus Quest 2. Seria gier The Wizards do tej pory sprzedała się w nakładzie ponad 250 tys. egz.
Obecnie Studio przygotowuje się do premiery swojego największego tytułu – Warhammer Age of Sigmar: Tempestfall. Gra realizowana wraz z Games Workshop będzie pierwszym projektem z popularnego uniwersum Age of Sigmar, który będzie osadzony w technologii wirtualnej rzeczywistości.
Premiera tytułu w wersji na PC VR zaplanowana jest już na 17 listopada. Budżet gry wynosi ponad 2 mln zł.
– Liczymy na sukces sprzedażowy Tempestfall, który mam nadzieję pozytywnie wpłynie na wyniki finansowe Carbon Studio w najbliższych kwartałach. Jednak to Oculus Quest jest dla nas najważniejszą platformą. Premiera gry w tej odsłonie odbędzie się w perspektywie kilku miesięcy – komentuje Błażej Szaflik. – To właśnie z tej platformy uzyskujemy największe przychody – dodaje.
Carbon Studio realizując założony plan rozwoju planuje przeniesienie notowań akcji Spółki z rynku NewConnect na główny parkiet GPW w Warszawie. Ponadto 8 listopada br. Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Carbon Studio podjęło uchwałę dot. wprowadzenia 3-letniego programu motywacyjnego. W jego ramach kluczowi pracownicy Carbon Studio otrzymają możliwość objęcia warrantów subskrypcyjnych serii B, uprawniających do objęcia akcji serii E. Zarząd Carbon Studio nie będzie przewidziany w pierwszej transzy emisji warrantów.