Przygotowania do debiutu Uragun oraz zakończenie pierwszej części prac nad Buffmaker należą do głównych planów GK K2P (KOOL2PLAY) do końca bieżącego roku. W marcu 2022 shooter zostanie wydany w ramach Early Access na platformie Steam, natomiast oprogramowanie autorstwa Kool Things przejdzie fazę szeroko zakrojonych zamkniętych testów
Debiut Uragun w wersji Early Access na platformie Steam planowany jest na marzec 2022. GK Kool2Play przewiduje, że pełna wersja gry będzie dostępna na PC, Switch, Xbox i PlayStation w II kwartale 2023 roku. Wydanie gry na inne platformy nie będzie stanowić jednak zakończenia prac nad grą – Kool2Play już teraz potwierdził popremierowe wsparcie gry, w postaci DLC.
- Decyzja o przesunięciu została przez nas podjęta po wsłuchaniu się w rekomendację zespołu developerskiego. Uragun jest pierwszą dużą premierą autorstwa Kool2Play, dlatego pragniemy, aby wszystko zostało dopięte na ostatni guzik. Dodatkowe miesiące planujemy wykorzystać przede wszystkim na testowanie i balansowanie rozgrywki – wszystkie najważniejsze mechaniki mamy już gotowe – komentuje prezes GK Kool2Play, Marcin Marzęcki.
Na przyszły rok planowane są również szeroko zakrojone zamknięte testy oprogramowania tworzonego przez spółkę Kool Things - Buffmaker, służącego do automatyzacji, przetwarzania i analityki danych usług marketingowych. Komercjalizacja rozwiązania przygotowywanego przez spółkę wchodzącą w skład GK Kool2Play przewidywana na I kwartał 2023 roku.
- Prace nad Buffmaker idą zgodnie z wcześniejszymi planami i jeszcze w tym roku przeprowadzimy pierwsze, wewnętrzne testy. Wierzymy, że to innowacyjne oprogramowanie pozwoli nam zdystansować konkurencję, dzięki automatyzacji większości działań marketingowych i influencerskich. W naszej ocenie, potencjał komercyjny Buffmakera jest tak samo duży jak premiery gier K2P. Aby jednak być pewnym sukcesu naszego systemu, 2022 rok pragniemy przeznaczyć na testowanie naszego rozwiązania. - komentuje prezes GK Kool2Play - Buffmaker, pomimo swojej przełomowości, nie jest jednak naszą jedyną przewagą. W 2021 roku przeprowadziliśmy wzmocnienia zespołu, które okazały się strzałem w dziesiątkę. Pozwoliło nam to na szybsze niż zaplanowane skalowanie działalności. Mimo że jeszcze się nie zakończył, już teraz mogę powiedzieć, że 2021 to niezwykle udany rok pod względem nawiązywanych umów, jak również wzrostu przychodów i zysków - podpisaliśmy umowy m.in. z Bilibili, Private Division (część Take-Two Interactive), czy Sprite. – komentuje Marcin Marzęcki.
Równolegle Kool2Play pracuje nad dwoma planowanymi na kolejne lata produkcjami o kodowych nazwach Project X oraz Project Y. Pierwsza z wymienionych gier (znana wcześniej jako Restoration), została gruntownie zmieniona, a odświeżony projekt nosi nazwę Friendship. Będzie to nastawiona na kooperację gra multiplayer w której gracze łączą siły, by przetrwać w ciągle zmieniającym się labiryncie. Tytuł ten skierowany będzie do millenialsów i gen Z, którzy lubią niezobowiązujące i dynamiczne gry multiplayer. Premiera tej gry jest zapowiedziana na Q1 2023.
- Technologia stworzona w ramach prototypowania Projektu X zostanie użyta w przyszłych produkcjach Kool2Playa, więc nie uznajemy poświęconego czasu za stracony. Covid-19 choć z branżą gier obszedł się bardzo łagodnie, miał pewien wpływ na zmiany trendów również i naszej branży. Olbrzymią popularność zaczęły zyskiwać gry z szeroko pojętego gatunku co-op multiplayer. Dlatego też postanowiliśmy wpisać naszą drugą grę w ten rosnący trend – komentuje decyzję prezes GK Kool2Play, Marcin Marzęcki
Zarząd spółki poinformował również, że daty premiery trzeciej gry, „Project Y”, została wyznaczona na r. na II kwartał 2024 r. “Każda z naszych 3 planowanych gier z założenia ma być jakościowym longsellerem, marką, która będzie monetyzowana przez wiele lat. Podobnie jest z Buffmakerem. Praca nad jakością wymaga jednak czasu, stąd przesunięcia premier w naszym planie wydawniczym.” dodaje Marcin Marzęcki.