Skorygowana EBITDA Wirtualnej Polski Holding S.A. w drugim kwartale 2021 roku przekroczyła 77 mln złotych. To oznacza wzrost o 99% w porównaniu do tego samego okresu rok wcześniej. W pierwszym półroczu 2021 roku skorygowana EBITDA wyniosła prawie 138 mln zł, a przychody zbliżyły się do 400 mln zł, po wzrośnie o 52%. WPL (WIRTUALNA) rozwija kolejne produkty reklamowe, które pozwalają na samodzielne planowanie kampanii i rozliczenia od faktycznej sprzedaży.
w tys. zł | 6 m zakończonych 30 czerwca 2021 | 6 m zakończonych 30 czerwca 2020 | Zmiana | Zmiana % |
Segment ONLINE | ||||
Przychody ze sprzedaży | 383865 | 249 429 | 134 436 | 53,9% |
Przychody gotówkowe ze sprzedaży | 374 159 | 242 753 | 131 406 | 54,1% |
Skorygowana EBITDA (wg. MSSF 16) | 137 435 | 80 725 | 56 710 | 70,3% |
EBITDA (wg. MSSF 16) Segment TV | 132175 | 72 847 | 59 328 | 81,4% |
Przychody ze sprzedaży | 13 248 | 11 398 | 1 850 | 16,2% |
Przychody gotówkowe ze sprzedaży | 13 248 | 11 398 | 1 850 | 16,2% |
Skorygowana EBITDA (wg. MSSF 16) | 479 | (786) | 1 265 | (160,9%) |
EBITDA (wg. MSSF 16) | 479 | (786) | 1 265 | (160,9%) |
Segmenty łącznie | ||||
Przychody ze sprzedaży | 397 113 | 260 827 | 136 286 | 52,3% |
Przychody gotówkowe ze sprzedaży | 387 407 | 254 151 | 133 256 | 52,4% |
Skorygowana EBITDA (wg. MSSF 16) | 137 914 | 79 939 | 57 975 | 72,5% |
EBITDA (wg. MSSF 16) | 132 654 | 72 061 | 60 593 | 84,1% |
Amortyzacja środków trwałych i wartości niematerialnych | (39 400) | (41 128) | 1 728 | (4,2%) |
Zysk na działalności operacyjnej | 93 254 | 30 933 | 62 321 | 201,5% |
Wynik na działalności finansowej | (4 684) | (10 270) | 5 586 | (54,4%) |
Zysk przed opodatkowaniem | 88 570 | 20 663 | 67 907 | 328,6% |
Zysk netto | 69 995 | 15 092 | 54 903 | 363,8% |
Poprzedni rok nie zaburzył wieloletniego trendu wzrostowego Wirtualnej Polski Holding S.A. Potwierdzają to zarówno wyniki drugiego kwartału, jak i całego pierwszego półrocza 2021 roku. Łączne przychody ze sprzedaży w segmentach online i tv w drugim kwartale 2021 roku wyniosły 218 mln złotych, zysk netto 42,7 mln zł, a skorygowana EBITDA to 77 mln zł, co oznacza wzrost o 99 %. Pierwsze półrocze 2021 roku spółka zamknęła skorygowaną EBITDĄ na poziomie 138 mln i zyskiem netto wynoszącym niemal 70 mln złotych.
– Podwojenie przychodów i EBITDA oznacza osiągnięcie w drugim kwartale najwyższego wzrostu, od co najmniej dekady. Dziękuję za to wszystkim obywatelom Wirtualnej Polski Holding. Mamy ambicję utrzymać wzrosty w kolejnych okresach, między innymi dlatego udostępniamy dzisiaj nowe narzędzie o nazwie WP Ads. Samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi dla sklepów e-commerce, bez pośredników i z rozliczeniem za faktyczną sprzedaż
– mówi Jacek Świderski, prezes zarządu Wirtualna Polska Holding S.A.
Po tym jak Wirtualna Polska uruchomiła WP Sales Booster, teraz z nowego narzędzia - WP Ads, mogą korzystać kolejni klienci. To platforma, która pozwala na samodzielne planowanie i zarządzanie kampaniami reklamowymi i mailingiem. Pomija pośredników i zapewnia rozliczenie za faktyczną sprzedaż (ROAS). WP Ads to pierwszy tego typu produkt na rynku reklamowym, dostępny na początku dla 5 branż: odzież i obuwie, dom i ogród, elektronika i media, sport oraz zdrowie i uroda.
Wirtualna Polska kontynuuje też proces przechodzenia na zieloną energię. Po uruchomieniu w kwietniu pierwszej, testowej farmy fotowoltaicznej, w lipcu 2021 roku spółka kupiła dużą farmę na Dolnym Śląsku. Wartość transakcji wyniosła 12,4 mln zł. Zielona energia pochodząca z własnej produkcji niemal w połowie pokrywa już zapotrzebowanie WP na zasilanie serwerowni. Celem tych działań jest osiągnięcie przez Wirtualną Polskę zeroemisyjności i neutralności klimatycznej do 2023 roku.