Technologiczna Grupa Kapitałowa Digitree Group opublikowała szacunkowe dane finansowe za pierwsze półrocze 2021 roku. Skonsolidowana sprzedaż wzrosła aż o 27 proc. r/r. Grupa odrobiła stratę i osiągnęła zysk na poziomie 156 tys. zł.
Przychody Grupy Kapitałowej DTR (DIGITREE) zwiększyły się o 6,9 mln zł, osiągając w pierwszym półroczu 2021 roku rekordowy poziom 32,2 mln zł. To wzrost o 27 proc. w stosunku do pierwszego półrocza 2020 roku i o 12 proc. w porównaniu do 2019 roku.
Tabela 1. Szacunkowe wyniki Grupy Kapitałowej Digitree Group (w tys. zł)
Wybrane dane finansowe |
1H2021 |
1H2020 |
1H2019 |
Zmiana 2021 |
Przychody ze sprzedaży |
32 204 |
25 301 |
28 758 |
+27,3% 6 903 tys. zł |
EBITDA |
2 116 |
2 620 |
1 584 |
-19,2% 503 tys. zł |
Zysk netto |
156 |
-17 |
-764 |
+173 tys. zł |
Grupa z kwartału na kwartał zwiększa poziom osiąganych przychodów, a szacunkowe wpływy drugiego kwartału br. są rekordowe. Większość przychodów ze sprzedaży Grupy Digitree Group pochodzi obecnie z usług dla branży e-commerce, która wg prognoz PwC ma rosnąć rocznie o ok. 12%, osiągając wartość 162 mld zł w 2026 roku[1]. Powyższe tempo wzrostu biznesu pozwoliło wypracować Grupie Kapitałowej zysk na poziomie 156 tys. zł i wynik EBITDA na poziomie 2,1 mln zł.
- Osiągnięty w pierwszym półroczu zysk bardzo nas cieszy, ale zgodnie z wcześniejszymi deklaracjami, obecnie istotniejsza dla nas jest dynamika wzrostu biznesu Grupy. W połączeniu z nowymi projektami, które dopiero uzyskają oczekiwaną skalę w kolejnych okresach, stanowi ona o naszej atrakcyjności i słuszności przyjętej strategii rozwoju. – komentuje Rafał Zakrzewski, Prezes Zarządu Digitree Group S.A.
- Wyniki pierwszego półrocza 2021 roku stanowią odzwierciedlenie zmian, jakie zachodzą w naszej Grupie od końca ubiegłego roku. Nowa strategia, a także świeże spojrzenie na prowadzony przez nas biznes i możliwości jakie Grupa w chwili obecnej proponuje swoim partnerom dają nam szerokie perspektywy rozwoju. Skupiamy się na tworzeniu technologii i kompleksowych rozwiązań sprzyjających transformacji cyfrowej zwłaszcza w obszarze marketingu i sprzedaży. Rynek, na którym działamy jest atrakcyjny i stale rośnie, dzięki czemu widzimy rosnący potencjał naszych rozwiązań, zwłaszcza w segmencie Enterprise oraz e-commerce 360. Aktualnie najważniejszym jest dla nas utrzymanie dynamiki wzrostu, co pozwoli nam na jeszcze szybszy rozwój, w szczególności w zakresie tworzonych produktów. – komentuje Przemysław Marcol, Członek Zarządu Digitree Group S.A.
Wykres 1. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży Digitree Group w podziale na kwartały
*Prezentowane dane na wykresie podane są w tys. zł.
Źródło: Emitent
Przychody samego drugiego kwartału 2021 roku wzrosły r/r o 4,5 mln zł, tj. 26,5 proc., natomiast zysk netto wzrósł o 0,15 mln zł, tj. 42 proc. W tym samym okresie nieznacznie spadła skonsolidowana EBITDA, zmniejszając się o 0,03 mln zł, tj. 2,4 proc.
Tabela 2. Kwartalne dane finansowe Grupy Kapitałowej Digitree Group (w tys. zł)
Wybrane dane finansowe |
1Q2020 |
2Q2020 |
1Q2021 |
2Q2021 |
Przychody |
12 706 |
12 595 |
15 072 |
17 133 |
EBITDA |
1 162 |
1 458 |
693 |
1 423 |
Zysk netto |
-223 |
207 |
-201 |
357 |
Grupa Digitree Group w styczniu br. ogłosiła swoją strategię na lata 2021-2023. Jej motywem przewodnim jest odpowiedzialność za sukces klientów w cyfrowym świecie. Grupa chce rozwijać się poprzez skoncentrowane na kliencie rozwiązania dla zdefiniowanych segmentów rynku - zwłaszcza usługi wdrożeniowe, kompleksową ofertę dla e-commerce i internacjonalizację biznesu, a także integrację grupowych procesów, narzędzi i działań oraz transakcje M&A, uzupełniające posiadane kompetencje. Obecnie Grupa wprowadza szereg działań, które wspierają realizację założonych celów strategicznych. Podstawowym elementem są najwyższe standardy usług i obsługi klienta, wspierane przez innowacyjność produktów. Grupa pogłębia też integracje wewnętrzne i synergie płynące z komplementarnych narzędzi i procesów oraz efektywnie realizuje wspólną strategię marketingową.
Zgodnie z nową strategią, w zakresie celów finansowych Zarządu, Grupa zakłada w latach 2021-2023 średnioroczny wzrost skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży na poziomie 17% oraz średnioroczny wzrost skonsolidowanej EBITDA na poziomie 25%.
[1] https://www.pwc.pl/pl/publikacje/liderzy-e-commerce-o-rozwoju-handlu-cyfrowego.html