Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

W I kwartale 2021 r. All In! Games osiągnęła ponad 28 mln zł przychodów i 8,6 mln zł zysku netto

Udostępnij

ALG (AIGAMES), notowany na głównym rynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie wydawca gier komputerowych, podsumował wyniki finansowe w pierwszym kwartale 2021 roku. W raportowanym okresie spółka osiągnęła ponad 28 mln zł przychodów i 8,6 mln zł zysku netto. Największy wpływ na prezentowane wartości wpływ miała cesja praw własności intelektualnej do gry Ghostrunner na rzecz 505 Games S.p.A., która zagwarantowała spółce, poza prawem do udziału w zyskach ze sprzedaży gry, także dodatkowe 5 mln euro wynagrodzenia (23,1 mln zł). Z początkiem roku All in! Games wydało Paradise Lost. Od dnia premiery do końca marca sprzedaż tytułu wyniosła 24 tys. egzemplarzy. Firma kontynuuje realizację przyjętej strategii skoncentrowanej na wydawaniu gier komputerowych z segmentu AA+ i Indie Premium, produkowanych przez zewnętrzne studia game-developerskie.

– Pierwszy kwartał br. zamykamy z rekordowym wynikiem 8,6 mln zł zysku netto i przychodami na poziomie 28 mln zł, na które składają się przychody netto ze sprzedaży w kwocie 4,9 mln zł oraz pozostałe przychody operacyjne, pochodzące ze sprzedaży IP do tytułu Ghostrunner. Oczekujemy, że w tym roku przychody ze sprzedaży gry, które przypadną w udziale All in! Games wyniosą 30 mln zł. Zakładamy jednocześnie, że drugim najbardziej dochodowym projektem będzie gra stworzona przez The Farm Group S.A. – Chernobylite, a trzecim Tools Up! – mówi Piotr Żygadło, prezes zarządu All in Games.

W raportowanym okresie spółka zmniejszyła swoje zadłużenie poprzez realizację częściowej spłaty pożyczek i kredytów oraz wykup obligacji w celu ich umorzenia. Na koniec marca zobowiązania All In! Games z tych tytułów wynosiły 14,7 mln złotych, co w porównaniu ze stanem z 31 grudnia 2020 roku jest kwotą mniejszą o ponad 62 proc. Aktualnie łączna wartość niespłaconych pożyczek oraz pozostałych do wykupu obligacji wynosi około 6 mln zł.

All in Games kontynuuje przyjęty model biznesowy, bazujący na wydawaniu znanych i dobrze rokujących tytułów z segmentu AA+ i Indie Premium. W pierwszym kwartale 2021 r. swoją premierę miało Paradis Lost. Gra w ciągu pierwszych czterech dni od premiery sprzedała się w liczbie 12 tys. egzemplarzy i spotykała się z bardzo pozytywnym odbiorem graczy, w tym oceną na poziomie 8,4 w opiniotwórczym serwisie Metacritic.

Najnowszą propozycją z portoflio wydawniczego All in! Games, dostępną od 20 maja w wersji na PC jest Of Bird and Cage - eksperymentalny projekt na granicy gamingu oraz świata muzyki. W ramach współpracy ze studiem developerskim The Knights of Unity, odpowiedzialnym za stworzenie projektu Tools Up!, swoją premierę miał również pierwszy z trzech dodatków do tego tytułu. Odsłona drugiego DLC będzie miała miejsce jeszcze w tym kwartale.

– Cieszy nas dynamika rozwoju All In! Games, jednak nie zwalniamy tempa. Już w drugim kwartale 2021 r. zadebiutuje Lumberhill na platformie PC. Gra stworzona przez 2BiGo przy wsparciu ARP Games zapewnia mnóstwo dobrej rozrywki w szczególności w trybie multiplayer. Widzimy, że zdecydowanie najlepiej zapowiadającym się tytułem, który zostanie przez nas wydany w 2021 r. jest Chernobylite z gatunku survival-horror, której akcja toczy się w Czarnobylskiej Strefie Wykluczenia – dodaje Piotr Żygadło.

Projekt tworzony jest przez gliwickie studio The Farm 51 Group i w lipcu zadebiutuje na platformach PC, Xbox One oraz PS4. Konkretny termin premiery zostanie ogłoszony podczas targów E3 w dniach 12-15 czerwca.

All In! Games na drugą połowę 2021 r. zapowiedziało również wydanie nowych dodatków do Tools Up! oraz Ghostrunnera. Spółka planuje także wydać Alaloth: Champions of The Four Kingdoms, War Mongrels, Chernobylite na konsole nowej generacji, wersję konsolową Fort Triump, Arborię na PC (po Early Access) oraz Paradise Lost na Nintendo Switch.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus