MDA (MEDAPP), notowana na NewConnect spółka działająca w segmencie medtech, oferująca rozwiązania oparte m.in. na sztucznej inteligencji, mieszanej rzeczywistości oraz obrazowaniu 3D w I kwartale 2021 roku osiągnęła przychody netto ze sprzedaży w wysokości 1 944 tys. zł co oznacza kontynuację dynamicznych wzrostów przychodów ze sprzedaży oraz zysków z końca ubiegłego roku.
I kwartał 2021 był bardzo dobrym początkiem roku dla MedApp, zarówno pod względem finansowym, jak i operacyjnym. Przychody netto w raportowanym okresie wyniosły 1 944 tys. zł, przy 16 tys. zł w porównywalnym okresie 2020 r. Natomiast zysk netto osiągnął poziom 376 tys. zł i jest to wzrost o 244% względem I kwartału 2020 r., kiedy to Spółka odnotowała wynik (stratę) -260 tys. zł.
Oprócz dalszego rozwoju oferty produktowej czas między styczniem a marcem br., spółka wykorzystała na kontynuację działań komercjalizacyjnych poszerzając liczbę klientów zarówno w kraju, jak i za granicą.
- Cieszę się, że oddając w ręce inwestorów raport bieżący za I kwartał 2021 roku, mam poczucie dobrze realizowanej strategii komercjalizacji rozwiązań MedApp S.A. To najlepszy wynik pierwszego kwartału, jaki dotychczas wypracowała Spółka. Cały nasz zespół włożył ogromny wysiłek, by efekty działań jakie podejmujemy, były widoczne zarówno w aspekcie operacyjnym jak i finansowym. Zawarliśmy umowy dystrybucyjne z partnerami z Wielkiej Brytanii i Francji. Umacniamy naszą pozycję, dzięki współpracy z liderami poszczególnych rynków jak Diagnostyka czy Microsoft. Wszystkie te działania pozwalają nam optymistycznie patrzeć w przyszłość – komentuje Krzysztof Mędrala, Prezes Zarządu MedApp S.A.
I kwartał 2021 r. to dla Spółki przede wszystkim koncentracja na działaniach sprzedażowych. W styczniu br., MedApp zawarł pierwszą zagraniczną umowę dystrybucyjną z firmą Insight Direct (UK) Ltd. Brytyjski partner jest częścią grupy Insight Enterprises, Inc. – światowego lidera oferującego nowoczesne rozwiązania technologiczne dla sektora medycznego. Insight Direct Ltd będąc dystrybutorem technologii obrazowania holograficznego 3D CarnaLife Holo oraz HoloComm, ma zapewnić MedApp szersze dotarcie do brytyjskich podmiotów publicznych m.in. uniwersytetów medycznych oraz szpitali. Swoją międzynarodową pozycję MedApp umocnił także podpisując w kwietniu br. umowę dystrybucyjną z francuskim partnerem – FP Business SAS. Umowa obejmująca rozwiązanie CarnaLife Holo dotyczy działań na terytorium Francji i Luxemburga. Oferta na rynku francuskim kierowana będzie głównie do lekarzy i szpitali specjalizujących się w obszarach kardiologii, onkologii, ortopedii, radiologii oraz laryngologii.
MedApp rozwijał również w I kwartale 2021 r. działalność na rynku krajowym. Spółka zawarła umowę współpracy z Diagnostyką – największą polską siecią laboratoriów medycznych. Umowa dotyczy dwuletniej współpracy w zakresie dodania nowych funkcjonalności do aplikacji CarnaLife System – zaawansowanej platformy medycyny cyfrowej wspomagającej diagnozowanie i monitoring pacjentów.
Rozwój i zacieśnienie współpracy z dotychczasowymi partnerami Spółki, był istotnym elementem operacyjnym raportowanego okresu. Z początkiem roku MedApp został wybrany przez firmę Microsoft do programu partnerskiego Microsoft Mixed Reality Partner Program (MRPP) otrzymując status Silver Partner. Niedługo później Spółka jeszcze bardziej zacieśniła współpracę z Microsoft, uzyskując status Mixed Reality Distributor – Managed Partner (DMP). Oba te statusy pozwalają Spółce uczestniczyć w działaniach marketingowo-sprzedażowych organizowanych przez Microsoft oraz sprzedawać własne oprogramowanie wraz z produktem HoloLens 2 Microsoft.
Początek 2021 roku był dla Spółki także czasem podjęcia nowych projektów naukowo-badawczych. Od kwietnia br., spółka jest uczestnikiem unijnego programu Maria Skłodowska-Curie - Horyzont 2020 na rzecz badań i innowacji oraz wspierania rozwoju kariery zawodowej i szkoleń pracowników naukowych. Ponadto w marcu br. MedApp został zaproszony do prowadzonego przez Grupę NEO Hospital programu Living Lab, skierowanego do twórców innowacyjnych usług i rozwiązań cyfrowych.
- Koncentrujemy się na komercjalizacji naszych rozwiązań w Polsce, jak i na rynkach zagranicznych oraz dalszym udoskonalaniu obecnych i wdrażanie nowych funkcjonalności każdego z czterech głównych produktów Spółki: CarnaLife System, CarnaLife Holo, Cyfrowa Przychodnia czy HoloComm. Zadaniem nadrzędnym kolejnych okresów, jest dla nas oferowanie wsparcia technologicznego dla pacjentów i lekarzy w ramach innowacyjnych rozwiązań medycznych, opartych na technologii sztucznej inteligencji, analizie big data czy obrazowaniu trójwymiarowemu. Liczymy, iż rozpoczęte prace badawczo-rozwojowe, bezpośrednio przyczynią się do dalszego poszerzenia listy rozwiązań MedApp, jednocześnie zwiększając konkurencyjność Spółki na rynku nowych technologii – komentuje Krzysztof Mędrala, Prezes Zarządu MedApp S.A.