Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Branża Handel hurtowy

Wskaźniki rentowności: Marża zysku netto

Zobacz opis wskaźnika
Marża zysku netto

Wskaźnik rentowności sprzedaży (ang. return on sales - ROS, rentowność netto) – wskaźnik rentowności oznaczający, jak wiele zysku netto pozostaje w przedsiębiorstwie ze sprzedaży.

Wskaźnik rentowności sprzedaży to stosunek zysku netto do przychodów netto ze sprzedaży.

Informuje o tym ile procent sprzedaży stanowi marża zysku po odliczeniu wszystkich kosztów i zapłaceniu podatków. Wyższy poziom tego wskaźnika wskazuje na korzystniejszą kondycję finansową przedsiębiorstwa. Pogorszenie wskaźnika oznacza, że przedsiębiorstwo musi zrealizować większe rozmiary sprzedaży do osiągnięcia określonej kwoty zysku.

W polskich warunkach określa, ile groszy zysku przyniosła przedsiębiorstwu jedna złotówka sprzedaży.

/gfx/static/ratios/ros.png
źródło: Wikipedia, opr. wł.
Profil Raport Marża zysku netto r/r k/k
DEL (DELKO) 2024/Q4 1,72%
ASB (ASBIS) 2024/Q3 1,07% -60,66% -29,14%
MFD (MFOOD) 2024/Q3 -2,84% +4,70% +32,86%
TOA (TOYA) 2024/Q3 8,88% -4,52% -5,33%
CCS 2024/Q3 -1,97% -8,84% +23,35%
VKT (VAKOMTEK) 2024/Q3 -38,14% -195,20% -9,63%
ACT (ACTION) 2024/Q2 1,72% -9,47% +0,58%
ABE (ABPL) 2023/Q1 1,04% -2,80% 0,00%
Wskaźniki prezentują jedynie użyteczne informacje dotyczące kondycji finansowej spółek i nie są rekomendacją w rozumieniu przepisów Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 października 2005 r. w sprawie informacji stanowiących rekomendacje dotyczące instrumentów finansowych lub ich emitentów (Dz. U. z 2005 r. Nr 206, poz. 1715).
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus