Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Branża Handel hurtowy
Wskaźniki rentowności: Marża zysku netto
Zobacz opis wskaźnika
- Marża zysku netto
Wskaźnik rentowności sprzedaży (ang. return on sales - ROS, rentowność netto) – wskaźnik rentowności oznaczający, jak wiele zysku netto pozostaje w przedsiębiorstwie ze sprzedaży.
Wskaźnik rentowności sprzedaży to stosunek zysku netto do przychodów netto ze sprzedaży.
Informuje o tym ile procent sprzedaży stanowi marża zysku po odliczeniu wszystkich kosztów i zapłaceniu podatków. Wyższy poziom tego wskaźnika wskazuje na korzystniejszą kondycję finansową przedsiębiorstwa. Pogorszenie wskaźnika oznacza, że przedsiębiorstwo musi zrealizować większe rozmiary sprzedaży do osiągnięcia określonej kwoty zysku.
W polskich warunkach określa, ile groszy zysku przyniosła przedsiębiorstwu jedna złotówka sprzedaży.
źródło: Wikipedia, opr. wł.
Profil | Raport | Marża zysku netto | r/r | k/k |
---|---|---|---|---|
ABE (ABPL) | 2023/Q1 | 1,04% | -2,80% | 0,00% |
ASB (ASBIS) | 2024/Q3 | 1,07% | -60,66% | -29,14% |
ACT (ACTION) | 2024/Q3 | 1,65% | -2,37% | -4,07% |
MFD (MFOOD) | 2024/Q3 | -2,84% | +4,70% | +32,86% |
TOA (TOYA) | 2024/Q3 | 8,88% | -4,52% | -5,33% |
CCS | 2024/Q3 | -1,97% | -8,84% | +23,35% |
VKT (VAKOMTEK) | 2024/Q3 | -38,14% | -195,20% | -9,63% |
DEL (DELKO) | 2025/Q1 | 1,24% | -27,91% |
Wskaźniki prezentują jedynie użyteczne informacje dotyczące kondycji finansowej spółek i nie są rekomendacją w rozumieniu przepisów Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 października 2005 r. w sprawie informacji stanowiących rekomendacje dotyczące instrumentów finansowych lub ich emitentów (Dz. U. z 2005 r. Nr 206, poz. 1715).
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus