Wyniki WP za III kwartał są znacznie lepsze niż w poprzednim kwartale oraz powyżej oczekiwań rynku. Z kolei, w odniesieniu do kwartału roku poprzedniego Holding wypracował wyższe przychody (wzrost o 49,9 proc. r/r do 405,3 mln zł), co wynikało częściowo z konsolidacji wyników Audioteki oraz Grupy Szalas, zajmującej się usługami turystycznymi. Wzrost przychodów miał miejsce w dwóch kluczowych segmentach (jedynie w segmencie: „Finanse konsumenckie” doszło do spadku w ujęciu rocznym). W najważniejszym z nich: „Reklama i subskrypcje” sprzedaż wzrosła o 21,3 proc. do 156,3 mln zł. Po raz kolejny, najwyższą dynamikę zmian r/r odnotowano w segmencie „Turystyka” (drugi najważniejszy pod względem przychodów), którego przychody wzrosły o 144 proc. r/r do 185,8 mln zł, głównie w związku z dynamicznym rozwojem serwisu wakacje.pl. Tym samym, po raz pierwszy w historii kwartalne przychody segmentu turystycznego przekroczyły sprzedaż segmentu reklamowego. W segmencie: „Finanse konsumenckie” przychody spadły o 6 proc. r/r do 47,6 mln zł. Na poziomie zysków, wyniki są także lepsze niż rok temu. Zysk operacyjny wyniósł 109,6 mln zł (wzrost o 9,2 proc. r/r oraz 6,2 proc. powyżej oczekiwań), zaś zysk netto jednostki dominującej wzrósł o 43,4 proc. r/r do 70,1 mln zł. Konsensus zakładał poprawę wyników, ale wypracowany zysk netto finalnie pozytywnie zaskoczył rynek, przewyższając oczekiwania o 12,1 proc. Notowania WP od początku roku naznaczone są wysoką zmiennością, ale stopa zwrotu pozostaje dodatnia i wynosi 19 proc. Obecnie kurs walczy z oporem na poziomie 120 zł, ale w naszej ocenie lepsze od konsensusu wyniki mogą umożliwić jego przełamanie podczas najbliższych sesji.
pobierz pełny biuletyn