Answear kontynuuje wysoką dynamikę sprzedaży. Obecnie w ofercie znajduje się ponad 700 marek i 200 tys. produktów (12 tys. produktów marki własnej i ponad 270 marek kategorii Home&Lifestyle) podzielone na 2 kategorie cenowe: Premium, Commercial i Entry Price. Spółka prowadzi działalność w 11 krajach Europy Środkowo-Wschodniej, co zapewnia wysoką dywersyfikację sprzedaży (żaden kraj nie ma więcej niż 30 proc. udziału w całkowitych przychodach). W I półroczu Spółka systematycznie wdrażała strategię polepszania oferty i zwiększania udziału marek premium w sprzedaży. W I połowie 2023 roku udział ten wzrósł do 58%, co stanowi wzrost w porównaniu z 53% z poprzedniego roku. Wyniki odzwierciedlają także efekty ekspansji geograficznej, gdzie nowe rynki przyczyniły się do niemal 10% całkowitej sprzedaży w ciągu pierwszych 6 miesięcy 2023 roku, co oznacza ponad 15% wzrost w porównaniu do roku poprzedniego. Spółka odnotowała również znaczący (niemal trzykrotny) wzrost sprzedaży na rynku ukraińskim, który w pierwszej połowie 2022 roku był wyłączony z działalności z powodu wojny. Dodatkowo, Spółka kontynuuje rozwijanie kolekcji marki własnej Answear.Lab, której sprzedaż w pierwszej połowie 2023 roku wzrosła o 40% w porównaniu z rokiem poprzednim. W samym II kwartale przychody wzrosły o 10,1 proc. r/r i 5,2 proc. k/k do 285,3 mln zł. Zysk netto jednostki dominującej z kolei wzrósł o 3,6 proc. r/r i aż 232,4 proc. k/k do 11,4 mln zł. Notowania Answeara od początku kwietnia poruszają się w konsolidacji 30-37 zł. Obecnie nie widzimy impulsów do wybicia kursu górą.
pobierz pełny biuletyn