Wyniki za I półrocze 2023 są gorsze niż rok temu. Przychody spadły o 7,7 proc. r/r do 426,8 mln zł, a zysk netto zmniejszył się o 41,6 proc. r/r do 38,1 mln zł. W samym II kwartale przychody spadły o 15,6 proc. r/r do 214,3 mln zł, zaś zysk netto wyniósł 23,7 mln zł, co oznacza spadek o 47,3 proc. r/r. Większe spadki zysków niż przychodów przełożyły się na mniejszą rentowność Torpolu. W II kwartale rentowność netto wyniosła 11,1 proc. wobec 17,7 proc. rok wcześniej. Torpol informuje, że strona przychodowa Spółki jest bezpieczna. Portfel zamówień wynosi w tym momencie 1,46 mld zł, co jest wartością na poziomie 1,34 rocznych przychodów za 2022 r. Długoterminowe perspektywy rozwoju Torpolu oceniamy również jako korzystne, głównie z uwagi na aktualizację przez rząd Krajowego Programu Kolejowego (KPK), w ramach którego zabezpieczone zostało finansowanie ważnych, strategicznych projektów kolejowych. Łączna wartość KPK wynosi 170 mld zł, z czego na lata 2021-2027 przypada 80 mld zł. Niemniej jednak kluczowym czynnikiem dla wartości Spółki będzie generowanie wysokiej rentowności kontraktów, a ta znajduje się obecnie pod presją. Od początku roku akcje Torpolu spadły o 11,2 proc. Ostatnie trzy miesiące to kształtowanie się kursu w przedziale 15-18 zł. W naszej ocenie, wyniki, mimo, że gorsze niż rok temu, są zgodne z wcześniejszymi szacunkami i nie stanowią obecnie zagrożenia do zejścia poniżej obserwowanych od dłuższego czasu przedziałów konsolidacyjnych.
pobierz pełny biuletyn