Wyniki Rainbow Tours za 2022 r. są zdecydowanie lepsze niż przed rokiem. Przychody wzrosły prawie dwukrotnie r/r do 2,393 mld zł, zysk EBITDA wyniósł 54,4 mln zł, co oznacza wzrost o 38,4 proc. r/r, zaś zysk netto jednostki dominującej wzrósł o 35,2 proc. r/r. Z naszych wyliczeń wynika, że w IV kwartale skonsolidowane przychody wyniosły ok. 459 mln zł i były prawie dwukrotnie wyższe niż w IV kwartale 2021 (269,7 mln zł). Z kolei, na poziomie wyniku netto Spółka poniosła stratę jednostki dominującej w wysokości minus 3,3 mln zł (rok wcześniej strata jednostki dominującej wyniosła minus 11,5 mln zł). Wyniki pokazują, że sprzedaż wycieczek w 2022 r., mimo trudnych warunków makroekonomicznych, w tym wysokiej inflacji skutkującej potencjalnym spadkiem dochodu rozporządzalnego gospodarstw domowych, w ujęciu wartościowym znacząco wzrosła. Wzrosty cen paliwa lotniczego oraz niekorzystne zmiany kursu walutowego Spółce udało się także w istotnym stopniu przerzucić na klientów bez negatywnych konsekwencji spadku popytu. Kluczowym pytaniem pozostaje jednak kształtowanie się popytu w przyszłości. Dane dotyczące sprzedaży w okresie styczeń-luty 2023 pokazują utrzymywanie się pozytywnych tendencji sprzedażowych (przychody wzrosły o 73,4 proc. r/r). Notowania Rainbow od początku roku wzrosły o 51 proc. do 28,6 zł za akcję. W naszej ocenie, wzrosty wciąż są możliwe do najbliższego oporu na poziomie 30 zł.
pobierz pełny biuletyn