LiveChat kontynuuje wysoką dynamikę rozwoju oraz zwiększa marże. Podane przez LiveChat wyniki za III kw. roku obrotowego 2022/23 (IV kwartał 2022) są na wszystkich poziomach zdecydowanie lepsze niż przed rokiem, ale nieco niższe niż zakładał rynek. Przychody wzrosły o 53 proc. r/r do 85,9 mln zł (1,5 proc. poniżej konsensus), zysk EBITDA zwiększył się o 55,8 proc. r/r do 54,6 mln zł (3,9 proc. poniżej konsensus), zysk operacyjny urósł o 59,2 proc. do 50,9 mln zł (4,7 proc. poniżej konsensus), a zysk netto wyniósł 47,2 proc., co oznacza wzrost o 60,4 proc. r/r. (5,1 proc. poniżej konsensus). Wyniki są także lepsze niż w poprzednim kwartale. Wzrosty wynikają z wyższego ARPU (średni przychód przypadający na klienta wzrósł w okresie wrzesień-grudzień 2022 o 32,6 proc.) oraz większej liczby użytkowników. Tym samym Spółka zwiększyła rentowność - w największym stopniu marżę zysku netto, która wzrosła o 2,52 p.p. r/r do 54,9 proc. Na koniec sesji we wtorek akcje LiveChatu kosztowały 138,8 zł, będąc w korekcie po skokowych wzrostach wywołanych zainteresowaniem inwestorów spółkami zajmującymi się sztuczną inteligencją (po niedawnym sukcesie aplikacji ChatGPT). W naszej ocenie fundamenty Spółki są solidne, a wyniki, mimo, że niższe od oczekiwań, są bardzo dobre. Stąd uważamy, że trend korekcyjny na kursie Spółki będzie powoli wytracał impet.
pobierz pełny biuletyn