VRG odnotowało kolejny miesiąc z rzędu wzrost przychodów w ujęciu rocznym. W styczniu sprzedaż wzrosła łącznie o 11,9 proc. r/r do 91,8 mln zł, przy czym w segmencie jubilerskim (marka W. KRUK) wzrost był większy (plus 15,8 proc.) niż w segmencie odzieżowym (plus 8,4 proc.). Natomiast w ujęciu kwartalnym przychody się zmniejszyły (minus 49,2 proc.), co wynika z sezonowości sprzedaży (grudzień dla spółek odzieżowych jest najlepszym miesiącem w roku). Zwiększenie przychodów miało miejsce w segmencie dystrybucji stacjonarnej, podczas gdy sprzedaż online spadła o 27,5 proc., co pokazuje, że w okresie postpandemicznym klienci chętniej dokonują zakupów w sposób tradycyjny niż poprzez Internet. Wzrosty przychodów należy postrzegać jako pierwszy krok w budowie wartości Spółki. Kluczowe jest jednak kształtowanie się kosztów, które znajdują się obecnie pod presją inflacyjną oraz zysku netto. W przypadku VRG po trzech kwartałach 2022 zysk netto wyniósł 45,6 mln zł, co przy przychodach na poziomie 904,95 mln zł, oznacza rentowność netto równą 5 proc. Jest to więcej niż przed rokiem, zarówno pod względem rentowności (plus 1,3 p.p.), jak i wartości nominalnej zysku netto (plus 19,1 mln zł). Dobre wyniki nie przełożyły się na kurs Spółki, której wartość w 2022 spadła o 11,7 proc. Zachowanie notowań przez ostatnie pół roku to wąska konsolidacja w przedziale 3,25-3,5. Kluczowym oporem jest 3,5 zł. W naszej ocenie brakuje obecnie impulsów do wybicia górą.
pobierz pełny biuletyn