W pierwszym kwartale 2021 roku Grupa Kapitałowa Platige Image zrealizowała łączne przychody ze sprzedaży w wysokości 20,15 mln zł. W porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego przychody te wzrosły o 0,77 mln zł, tj. o 4%. Zysk ze sprzedaży wyniósł 0,53 mln zł w porównaniu z 0,78 mln zł w ubiegłym roku. EBITDA wyniosła 1,41 mln złotych a EBITDA skorygowana o niegotówkowe koszty programu motywacyjnego wyniosła 1,68 mln zł w porównaniu z 2 mln zł w roku ubiegłym.
Pomimo utrzymującej się w związku z pandemią, trudnej sytuacji na rynku reklamowym oraz eventowym udało nam się nieznacznie zwiększyć sprzedaż. Nieco niższy, niż w ubiegłym roku, wynik EBITDA związany jest z większymi wyzwaniami po stronie realizacji projektów. – powiedział Karol Żbikowski Prezes Zarządu Platige Image.
Pierwszy kwartał 2021 roku był dla PLI (PLATIGE) bardzo intensywny. W styczniu studio ogłosiło strategię na lata 2021-2025, zakładającą ewolucję modelu biznesowego Spółki do modelu hybrydowego łączącego działalność w dotychczasowych obszarach usług serwisowych, z rozwojem projektów własnych (IP) w zakresie produkcji gier komputerowych (game development) oraz seriali i filmów (film development), z wykorzystaniem istniejących struktur produkcyjnych oraz uzupełnieniem brakujących kompetencji. Pierwszym krokiem realizacji nowej strategii było podjęcie współpracy z firmą Movie Games S.A. i zawiązanie spółki Image Games S.A., odpowiadającej za stworzenie 3 gier z segmentu AA.
Kolejną, odbijającą się szerokim echem polską kooperacją, była współpraca ze studiem Bloober Team, dla którego artyści z Platige Image przygotowali efektowny Live-action trailer do gry The Medium, produkowanej przez krakowskie studio. Reżyserią produkcji zajął się Paweł Maślona, który we współpracy z autorem scenariusza, Tomkiem Bagińskim, przełożył jego pomysł na język filmowy. W obsadzie aktorskiej znalazł się m.in. Grzegorz Damięcki.
Światło dzienne ujrzały też stworzone w Platige Image cinematiki do takich hitów jak: Total War: WARHAMMER III, drugi sezon Call of Duty®: Black Ops Cold War and Warzone™ oraz Outriders™.
Platige Broadcast/Events zaprezentowało Defect, czyli swoją pierwszą produkcję zrealizowaną przy użyciu wypracowanej w dziale Platige Broadcast technologii Virtual Production. Reżyserem filmu został Armin Kurasz, a w rolę zgubionej w czasie dziewczyny wcieliła się Erika Karkuszewska. Produkcja ta była efektem kilkunastu miesięcy pracy specjalistów z Platige Image. Wirtualna scenografia została wykorzystana również między m.in. w spocie dla firmy Polpharma stworzonym wraz z Lemon Film.
Dział Reklamy Platige Image współtworzył spoty na rynek polski i zagraniczny. Studio wraz z Brosfx zabrało widzów w podróż po świecie wariantów kolekcji piw marki Książęce, w reklamie piwa Książęce IPA, stworzonej dla Kompanii Piwowarskiej; a we współpracy z domem produkcyjnym Dejavu i reżyserem Omarem Hilalem, studio przygotowało spot promujący ofertę biura podróży Tajawal z Dubaju.