Debiutancki tytuł z portfolio wydawniczego UTD (UNITED) – Röki osiągnął próg rentowności, zwracając wszelkie nakłady poniesione na produkcję i marketing gry. Przygodówka umiejscowiona w nordyckim klimacie i bazująca na tamtejszych legendach na dzień 15 marca 2021 r. sprzedała się w prawie 50 tys. sztuk. Na wishliscie gry widnieje obecnie liczba ponad 121 tys. zainteresowanych.
- Osiągnięcie poziomu break even, pierwszej wydanej przez nas gry, to bardzo dobry znak. Szczególnie, że jesteśmy dopiero po kilku promocjach cenowych tej gry. Wszystko wskazuje na to, że będzie ona long sellerem. Potwierdza to wysoki standard procesu doboru gier do portfolio wydawniczego na konkurencyjnym rynku. Chcemy, aby każda z naszych gier miała odpowiednio wysokie walory artystyczne oraz była dopracowana, czego potwierdzeniem jest chociażby bardzo wysoka ocena gry wśród użytkowników Steam – komentuje Tomasz Litwiniuk, prezes United Label. Dodaje również, że właśnie dzięki temu podejściu, Röki zostało docenione przez krytyków i otrzymało nominacje do nagrody na dwóch najważniejszych corocznych wydarzeniach w branży gier.
W listopadzie ubiegłego roku, Röki został nominowany na The Game Awards w kategorii na najlepszą debiutancką grę indie 2020 r. Tytuł został także wyróżniony w marcu br. do Nagrody Brytyjskiej Akademii Filmowej w dziedzinie gier, zbierając dwie nominacje: Best Debut Game i Best British Game. Co ważne, jest to jedyna pozycja wydawnicza wywodząca się z Polski obok Cyberpunk 2077 od studia CDR (CDPROJEKT).
- Już za 10 dni odbędzie się ceremonia wręczenia nagród BAFTA. Zwycięstwo Röki byłoby dla nas dużym wydarzeniem. Niemiej jednak, już same nominacje pokazują, że nasze ambicje mają swoje odzwierciedlenie na najważniejszych branżowych eventach – podsumowuje Tomasz Litwiniuk.
Harmonogram wydawniczy United Label na 2021 r. składa się z trzech premier, z czego pierwsza z nich – Eldest Souls, ma mieć miejsce już w drugim kwartale br. Produkcja ta, identycznie jak w przypadku Tails of Iron, ukaże się jednocześnie na najważniejszych platformach, optymalizując tym samym budżet marketingowy wydawcy. Wishlista Eldest Souls wg stanu na 15 marca wyniosła ponad 95 tys. zainteresowanych graczy, a produkcja plasuje się na liście TOP100 najbardziej oczekiwanych gier platformy Steam.