OVI (OVIDWORKS), notowane na NewConnect niezależne studio gamingowe z Warszawy, podsumowuje miniony kwartał. W tym czasie Spółka wypracowała ponad 3-krotnie więcej przychodów niż rok wcześniej. Z kolei na poziomie rentowności EBITDA i zysku netto Spółka odnotowała stratę. W IV kw. 2021 r. Ovid Works rozwijał dwa główne projekty: Interkosmos 2 oraz Nemesis Distress, co wiązało się z kosztami produkcji gier.
Znaczna część przychodów Ovid Works w IV kw. 2021 r. wynikała z realizacji umowy wydawniczej z firmą Awaken Realms – spółką, z którą Ovid Works wspólnie realizuje projekt Nemesis: Distress. Rozgrywka będzie toczyła się w mrocznym i trzymającym w napięciu klimacie statku kosmicznego, na pokładzie którego pojawia się śmiertelne dla graczy zagrożenie. W grze będą występowały elementy kooperacji oraz konieczność podejmowania trudnych decyzji, z którymi gracze będą musieli się zmierzyć – decyzji, które mogą być nierzadko fatalne w skutkach dla innych załogantów. Premiera gry w wersji Early Access planowana jest w III lub IV kw. br.
- Produkcja Nemesis Distress to dla nas ważny projekt, który współtworzymy ze światowej sławy wydawcą gier planszowych Awaken Realms. Zależy nam na tym, żeby jak najlepiej oddać unikalny klimat gry planszowej Nemesis – jest to dobrze znane IP, które jest wielkim hitem wśród miłośników planszówek. Liczymy, że przynajmniej w pewnym stopniu uda nam się osiągnąć taką skalę sukcesu z grą wideo. Co istotne będzie to gra wieloosobowa, która zdywersyfikuje nasze portfolio gier. – komentuje Jacek Dębowski, prezes zarządu Ovid Works.
Ovid Works pracuje także nad sequelem gry Interkosmos, przeznaczonym głównie na urządzenia VR. Nowością wobec poprzedniej wersji będzie modularność gry i możliwość rozgrywania kilku różnych scenariuszy, wykorzystujących nowostworzony system orbitalny. Zakres rozgrywki zostanie mocno rozbudowany względem pierwszej części, która – choć zdobyła duże uznanie wśród graczy – pozostawiała również sporo miejsca na dalszy rozwój. Ovid Works planuje wydać Interkosmos 2 na jak największą ilość platform, w tym na urządzenia VR, takie jak Oculus Quest i w związku z tym znaczny nacisk kładziony jest na techniczną optymalizację wdrażanych rozwiązań. Premiera gry planowana jest w br.
- Prace nad Interkosmos 2 przebiegają zgodnie z harmonogramem. Ostatnio dodaliśmy kilka nowych funkcji, w tym m.in. możliwość poruszania się wewnątrz statku kosmicznego, wykonywania transferów orbitalnych oraz badania obiektów w przestrzeni kosmicznej. Pracujemy również nad dodaniem opcji trudności, aby uczynić grę bardziej przystępną dla początkujących graczy. Aktualnie finalizujemy listę funkcji, płynności rozgrywki oraz dopracowujemy mechanikę. W ciągu najbliższego miesiąca przejdziemy do kolejnej fazy produkcji. Jesteśmy także w trakcie opracowywania strategii marketingowej oraz wyboru potencjalnych partnerów wydawniczych. – dodaje Jacek Dębowski.