Sunday Energy S.A., dostawca rozwiązań z rynku fotowoltaiki, zakończył emisję akcji, pozyskując zakładaną kwotę 4 mln zł. Grono Akcjonariuszy spółki powiększyło się o 194 podmioty. Model biznesowy oparty na kilku filarach, współpraca z wiodącymi producentami urządzeń, jak DAH Solar, Leapton Solar i Kehua Tech, działalność w e-commerce, czy rynek PV wspierany wymaganiami UE o neutralności klimatycznej to wybrane czynniki tworzące potencjał spółki.
W I transzy dla dużych inwestorów spółka oferowała 100 tys. akcji o wartości 2,5 mln zł. Druga transza
obejmowała 60 tys. akcji o wartości 1,5 mln zł. Cena emisyjna wynosiła 25 zł. Informacje o akcjach
i warunkach ich nabycia były opublikowane od pierwszego dnia oferty publicznej na stronie CrowdConnect.pl oraz stronie internetowej Sunday Energy S.A., na której inwestorzy składali zapisy na akcje.
- Emisja akcji Sunday Energy okazała się sukcesem. Dziękujemy naszym nowym Akcjonariuszom za okazałe zaufanie i wiarę w spółkę. Zarówno I, jak i II transza akcji w ramach emisji zakończyły się powodzeniem - co nas cieszy, a jednocześnie motywuje do dalszej pracy. Mamy przed sobą ambitne cele, które wraz z perspektywami rynkowymi i potencjałem spółki pozytywnie rokują dla wszystkich inwestorów spółki - mówi Michał Sochacki, Prezes Zarządu Sunday Energy S.A.
Spółka w Dokumencie Ofertowym przedstawiła następujące cele strategiczne:
- rozszerzenie oferty handlowej o panele o mocy 400W i więcej,
- tworzenie farm fotowoltaicznych, w tym inwestycje w spółki dedykowane do projektowania oraz budowy farm PV. Strategią firmy jest obejmowanie w takich spółkach większościowych udziałów
i przygotowywanie nowych projektów budowy farm, - uruchomienie nowej linii biznesowej - usługa demontażu, testowania, serwisowania, magazynowania oraz handlu używanymi komponentami OZE,
- ekspansja zagraniczna.
- W ślad za systematyczną realizacją kolejnych kroków milowych Sunday Energy, chcemy zadebiutować na rynku NewConnect w 2021 roku. Krok ten wzmocni naszą pozycję w branży, zwiększy transparentność
i wiarygodność spółki oraz pozwoli na uzyskanie jej wyceny rynkowej - dodaje Michał Sochacki.
Sunday Energy S.A. skokowo zwiększa sprzedaż paneli i urządzeń PV. Spółka w październiku 2020 roku wypracowała 1,35 mln zł przychodów ze sprzedaży, wobec 0,62 i 0,55 mln zł odpowiednio we wrześniu
i sierpniu 2020 roku. Z kolei w całym III kwartale br. firma osiągnęła łącznie 1,69 mln zł przychodów, wobec 1,07 mln zł w II kwartale i 0,1 mln zł w okresie styczeń-marzec 2020 roku. Firma zakłada w 2021 roku kontynuację dotychczasowych trendów.