Po III kw. 2020 r. polski producent ekskluzywnej bielizny damskiej wraz z podmiotami zależnymi wypracował 3,3 mln zł (wzrost 86 proc. r/r) skonsolidowanego zysku netto wobec 1,8 mln zł w analogicznym okresie ubiegłego roku. Skonsolidowany zysk operacyjny wyniósł 6,1 mln zł (wzrost 17,2 proc. r/r) natomiast skonsolidowane przychody ukształtowały się na poziomie 129,7 mln zł ( -3,8 proc.). Kluczowa dla wyników Grupy EAH (ESOTIQ) w analizowanym okresie była sprzedaż internetowa, która na koniec września wyniosła 24,4 mln zł (wzrost o 89 proc. r/r) oraz redukcja kosztów i sprzedaż sklepów franczyzowych znajdujących się poza galeriami handlowymi.
W III kw. 2020 r. skonsolidowane przychody ze sprzedaży wyniosły 51,7 mln zł (wzrost 2,6 proc. r/r), EBIT ukształtował się na poziomie 4,4 mln zł (7,1 proc. r/r), zysk netto 3,3 mln zł (243,9 proc.), natomiast EBITDA 8,3 mln zł (41,7 proc.). Wynik uzyskany na poziomie operacyjnym jest porównywalny z okresem I-III kw. 2019 r. W trzecim kwartale 2020 roku Esotiq utworzył odpis aktualizujący pożyczki udzielone spółce Esotiq Germany GmbH w kwocie 2,97 mln zł. Decyzja została podyktowana trudną sytuacją finansową spółki zależnej w związku z pandemią COVID-19.
Od bieżącego roku Esotiq prowadzi sprawozdawczość w MSSF 16. Powoduje to m.in. wzrost amortyzacji - czynsze płacone do galerii handlowych ujmowane są w innym miejscu bilansu.
- Zaprezentowane wyniki są powodem do satysfakcji. Tym bardziej, że zostały wypracowane w bezsprzecznie trudnym do prowadzenia biznesu otoczeniu. Przypomnę, że branża odzieżowa była jednym z tych sektorów gospodarki, które w okresie pandemii ucierpiały najmocniej. Mimo bezprecedensowych trudności, z którymi musieliśmy się mierzyć, Grupa wyszła z nich obronną ręką. Optymalizacja biznesu Grupy Esotiq & Henderson oraz podjęte u progu pandemii i efektywnie wdrożone działania reorganizacyjne przyniosły oczekiwane, pozytywne efekty w postaci dobrych wyników finansowych Grupy po III kwartałach 2020 r. - powiedział Adam Skrzypek. Prezes Zarządu Esotiq & Henderson S.A. Jednocześnie podkreślił, że zaprezentowane wyniki nie byłby możliwe bez lojalnych klientek (995 tys. uczestniczek Esotiq Club na koniec września 2020), które mimo zamknięcia sklepów stacjonarnych, zdecydowały się na zakupy w intrenecie, doceniając walory marki Esotiq.
- Mimo udanych dziewięciu miesięcy bieżącego roku bardzo ostrożnie podchodzimy do jakichkolwiek projekcji dotyczących zbliżających się kwartałów. Minione miesiące stały pod znakiem niespotykanej dotychczas zmienności, będącej m.in. efektem niepewności związanej z pandemią. Oczywiście decyzja o ponownym otwarciu galerii handlowych to informacja dla nas ze wszech miar pozytywna. Przypomnę, że wszystkie salony własne E&H są zlokalizowane w centrach handlowych, a grudzień jest jednym z kluczowych miesięcy pod względem wolumenu sprzedaży. Na bieżąco monitorujemy sytuację rynkową, jednocześnie kontynuując działania ukierunkowane na dalszym rozwoju kanału e-commerce oraz zabezpieczeniu i dywersyfikacji łańcucha dostaw, a także optymalizacji wielkości zamówień i zapasów towarów – mówi Adam Skrzypek.
Na koniec III kw. powierzchnia handlowa wyniosła 19,4 tys. m2 (+4% r/r). Sieć salonów marki Esotiq liczyła 313 salonów, w tym 243 franczyzowych.
Na poziomie jednostkowym w I półroczu 2020 Esotiq & Henderson S.A wypracował 128,0 mln zł przychodów ze sprzedaży, odnotowując 8,0 mln zł EBIT oraz 3,0 mln zł zysku netto.