Grupa KRU (KRUK) jest liderem branży zarządzania wierzytelnościami w Europie Centralnej i pionierem strategii prougodowej. W swoich procesach firma wykorzystuje innowacyjne narzędzia, które szczególnie w czasie pandemii, mogą ułatwić kontakt z klientem. Dlatego też KRUK wdrożył rozwiązanie firmy ACP (ASSECOPOL) oparte o tzw. biometryczny podpis elektroniczny. Umożliwia on zawieranie umów z klientem bez konieczności podpisywania dokumentów w formie papierowej.
System Asseco umożliwiający składanie przez klienta podpisu biometrycznego na dokumentacji został wdrożony w firmie KRUK na tabletach doradców terenowych. Wszystko po to, aby mogli oni, podpisując umowę z klientem, nie poświęcać już czasu na drukowanie dwóch egzemplarzy umowy oraz wysyłanie ich pocztą czy kurierem do firmy. Podpisany elektronicznie dokument, zaraz po złożeniu podpisu przez klienta, jest dostępny w systemach informatycznych KRUKa. Z kolei klient może otrzymać swój egzemplarz umowy podczas wizyty, e-mailem lub w formie papierowej. Kiedy wybierze drugą z tych opcji, drukowany jest tylko jeden dokument dla klienta. Podpis biometryczny daje wiele możliwości zabezpieczenia, przez co jest dużo bardziej bezpieczny od odręcznego. Grafolog jest w stanie w podpisie biometrycznym ocenić więcej cech osobistych, behawioralnych osoby, która go złożyła i wskazać, kto jest jego autorem.
- Cyfryzacja jest przyszłością w naszej branży i jesteśmy otwarci na innowacyjne rozwiązania. Dzięki wykorzystaniu technologii biometrii i urządzeń mobilnych, nasi doradcy terenowi mogą w pełni elektronicznie obsłużyć naszych klientów. Jest to szczególnie istotne w obecnej sytuacji. Wdrożenie podpisu biometrycznego z pewnością ułatwi pracę doradcom trenowym – nie tylko zoptymalizuje czas obsługi klienta, ale również będzie dla tego klienta bezpieczne. Dodatkowym atutem rozwiązania jest dbanie o środowisko, bo dzięki cyfryzacji możemy zmniejszyć zużycie papieru – mówi Tomasz Ignaczak, dyrektor generalny w KRUK S.A.
Jednym z kluczowych etapów procesu obsługi wierzytelności jest podpisanie umowy między stronami. We wdrożonym rozwiązaniu odręczny podpis na dokumencie umowy zastąpiony został podpisem odręcznym utrwalonym elektronicznie (biometrycznym) w aplikacji Signatus słowackiej firmy Anasoft – partnera Asseco. Biometria podpisu jest dodatkowo zabezpieczona przez Asseco kwalifikowaną pieczęcią elektroniczną i kwalifikowanym elektronicznym znacznikiem czasu.
- To już kolejny projekt z obszaru cyfryzacji, który realizujemy dla KRUK S.A. w ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy. Bardzo nas to cieszy i pokazuje, że digitalizacja procesów jest istotnym elementem transformacyjnym wielu organizacji. Warto jednak zwrócić uwagę na fakt, że przy okazji wprowadzania procesów cyfrowych możemy także dbać o nasze wspólne bezpieczeństwo. Jest to szczególnie ważne w czasach pandemii, dlatego też stosujemy wybrane urządzenia mobilne z rysikami firmy Samsung Galaxy Tab Active2, które można bezpiecznie dezynfekować – mówi Artur Miękina, dyrektor Sprzedaży Projektowej w Asseco Data Systems.
Wdrożone rozwiązanie jest odpowiedzią na rosnącą potrzebę usprawniania i skracania czasu obsługi procesów związanych z obsługą wierzytelności.