Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Akcjonariusze Sescom upoważnili zarząd do ustanowienia programu motywacyjnego

Udostępnij

Podczas nadzwyczajnego walnego zgromadzenia akcjonariuszy, które odbyło się 23 września, akcjonariusze SES (SESCOM) upoważnili zarząd do ustanowienia programu motywacyjnego. Zakłada on zaoferowanie uprawnionym osobom do 105 tys. akcji, stanowiących do 5 proc. obecnego kapitału, w przypadku osiągnięcia 35 mln zł EBITDA (zysku operacyjnego powiększonego o amortyzację) w roku obrotowym 2024/2025. Zdefiniowany cel ekonomiczny w pełni koresponduje z niedawno opublikowaną strategią „Wise Futurist 2030”.

- Oczekujemy, że inwestycje w nowe technologie, B+R, rozwój kapitału ludzkiego - w tym ekosystemu techniczno-technologicznego, akwizycje zagraniczne oraz dywersyfikacja portfolio klientów, m.in. za sprawą wyjścia poza handel tradycyjny, na rynku nowych technologii oraz Facility Management (FM), pozwolą nam osiągnąć główny cel, tj. 35 mln zł EBITDA na koniec roku obrotowego 2024/2025. Odpowiednio zmotywowani pracownicy będą kluczowym ogniwem w realizacji zamierzeń - komentuje Sławomir Halbryt, prezes Sescomu.

Do programu motywacyjnego uprawnionych będzie do 149 osób. Aktualnie Sescom posiada 50 815 akcji własnych, które mogą zostać wykorzystane na potrzeby programu. Pozostałą część może stanowić nowa, niewielka emisja lub dalszy skup z rynku.

Do 2030 r. Sescom połączy 10 tys. firm w techniczno-technologicznym ekosystemie, który będzie dostarczać stale aktualizowane usługi zwiększające sprawność operacyjną, efektywność
i konkurencyjność klientów spółki.

W ciągu najbliższych pięciu lat na inwestycje (43 mln zł) i akwizycje (80 mln zł) Sescom przeznaczy łącznie 123 mln zł. Wzrost zamierza oprzeć na środkach własnych, kredytach bankowych i dotacjach. Na koniec czerwca bieżącego roku spółka dysponowała gotówką w kwocie 15,5 mln zł w porównaniu z 8,7 mln zł na koniec marca 2020 r. oraz 6,3 mln zł na koniec czerwca 2019 r. Wskaźnik długu netto do EBITDA wynosił na koniec czerwca 2020 r.: -0,82 (gotówka netto).

Sescom planuje ponadto dywersyfikować obszar działania, rozszerzając portfolio usług o obsługę automatów i robotów oraz sklepów autonomicznych. W ramach strategii „Wise Futurist 2030” spółka zamierza umacniać pozycję poza Polską, bazując na potencjale krajów DACH (Niemcy, Austria, Szwajcaria), Beneluksu, Europy Południowej i Środkowej oraz Wielkiej Brytanii, Francji, Bałkanów, Skandynawii, państw bałtyckich.

Spółka zamierza wykorzystać korzystną koniunkturę na rynku nowych technologii i FM. W kluczowych krajach europejskich wartość rynku outsourcingu kompleksowego FM jest znacznie wyższa niż w Polsce (śr. największych krajów EU = 4,73 mld USD, wobec 0,7 mld USD w Polsce w 2017 r.), co stanowi ogromny potencjał wzrostu dla rynku zewnętrznych usług FM w naszym kraju.

W okresie I-III kwartału roku obrotowego 2019/20 (październik 2019 - czerwiec 2020) Sescom wypracował 105 mln zł przychodów ze sprzedaży oraz 9 mln zł EBITDA, co oznacza wzrost rok do roku odpowiednio o 6 proc. i 3 proc.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus