Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

InPost wchodzi na rynek dystrybucji prasy

Udostępnij

Grupa InPost, lider wśród platform dostaw dla e-commerce w Europie, w ramach pilotażu będzie dostawcą Tygodnika Powszechnego. Maszyna Paczkomat posiada wiele funkcjonalności, spełniając potrzeby i oczekiwania klientów. Urządzenia InPost znajdują się m.in. w szpitalach, sanatoriach, na lotniskach i stokach narciarskich.

Wsłuchując się w potrzeby swoich klientów, INPT (INPOST) stale powiększa swoją ofertę o kolejne nieoczywiste usługi. Ostatnio zainstalowano maszyny Paczkomat w niestandardowych miejscach. Urządzenia są już w 25 szpitalach i sanatoriach, na 7 lotniskach oraz 4 stokach narciarskich.

Teraz InPost będzie dostarczał czasopismo „Tygodnik Powszechny”, a tym samym wchodzi na rynek dystrybucji prasy przez Paczkomat. Klienci już od 26 marca będą mogli otrzymywać swój ulubiony tygodnik za pomocą usługi InPost.

– InPost jest prekursorem nowych rozwiązań i stale rozszerza funkcjonalności maszyn Paczkomat. Tym razem umożliwiamy dostawy prasy drukowanej. Już na drugi dzień od nadania tygodnik może trafić do ulubionej maszyny InPost. Dzięki naszej szerokiej sieci punktów out-of-home zapewniamy rozwiązania, które ułatwiają codzienne funkcjonowanie – a także zastępują na przykład stacjonarne punkty sprzedaży prasy, których sieć jest coraz mniejsza. Jesteśmy blisko naszych klientów i szybko reagujemy na ich potrzeby – w taki sposób budujemy naszą przewagę konkurencyjną – podkreślił Rafał Brzoska, CEO i założyciel InPost.

Kolejnym innowacyjnym pomysłem są EKOzwroty, realizowane wraz z Fundacją Odzyskaj Środowisko. Polacy są świadomi i chętnie podejmują działania w celu ochrony środowiska. Z programu korzysta coraz więcej osób – w 2024 roku nadano ponad 130 tysięcy przesyłek, a do dalszego wykorzystania, zgodnie z pierwotnym przeznaczeniem, nadawało się ok. 70% przedmiotów. W ramach EKOzwrotów najczęściej przesyłane są tekstylia i obuwie, które stanowią ok. 60% wszystkich przesyłek. Za pośrednictwem Fundacji Odzyskaj Środowisko rzeczy trafiają także bezpośrednio do potrzebujących w świetlicach środowiskowych, schroniskach, bibliotekach czy innych stowarzyszeniach. Nadanie przesyłki jest bezpłatne i dostępne na terenie całej Polski – w każdej maszynie Paczkomat, za pomocą aplikacji mobilnej lub strony https://szybkiezwroty.pl/pl/EKOzwroty.

W sierpniu ubiegłego roku InPost, we współpracy z Carrefour i PolKa, rozpoczął także testy systemu kaucyjnego. Grupa odpowiada za dostarczenie maszyn RVM (Reverse Vending Machines) oraz opiekę logistyczną na pierwszej mili. Za zwrot opakowań klienci mogą zrealizować kupon z asortymentu sklepu Carrefour do końca dnia, w którym dokonali zwrotu.

– Umożliwienie czytelnikom zakupu prasy drukowanej przez ogólnopolską sieć automatów Paczkomat będzie prawdziwym rynkowym przełomem – zarówno dla naszego wydawnictwa, jak i dla całego rynku prasy drukowanej. To nie tylko budowanie przez InPost przewagi konkurencyjnej, ale odpowiedź dynamicznie rozwijającej się firmy na rzeczywistą społeczną potrzebę. Do wielu miejsc w Polsce prasa nie dociera albo dociera z wielkim opóźnieniem. Jestem przekonany, że firma InPost – która jest dla wielu z nas synonimem wygody, punktualności i niezawodności – wyznaczać będzie nowe, lepsze standardy w dziedzinie obsługi prenumeraty, dystrybucji i dostępności prasy w Polsce – mówi Jacek Ślusarczyk, Prezes Zarządu Tygodnika Powszechnego.

W ramach specjalnej oferty, oprócz darmowej dostawy, każdy kupujący Tygodnik z dostawą przez Paczkomat otrzyma półroczny lub całoroczny dostęp do serwisu internetowego www.tygodnikpowszechny.pl jedynie za 1 zł oraz kursy multimedialne – m.in. kurs Szkoła Uczuć, jednego z najbardziej znanych polskich psychologów Bogdana de Barbaro.

InPost od lat podejmuje istotne działania w wielu kwestiach społecznych i środowiskowych. Grupa ma najbardziej zrównoważony model biznesowy, co doceniają klienci i partnerzy. Największa sieć OOH w Europie, licząca już ponad 82 000 punktów, pozwala na wprowadzanie rewolucyjnych rozwiązań i stałe unowocześnianie dostaw OOH.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus