OVI (OVIDWORKS), notowane na NewConnect niezależne studio gamingowe z Warszawy, podsumowuje pierwsze tygodnie po premierze Metamorphosis. Gra zyskuje wciąż bardzo dobre recenzje, na platformie Steam otrzymała 85 proc. pozytywnych ocen, a na Metacritic 73 proc. Bardzo dynamicznie rośnie także wishlista, która aktualnie zgromadziła ponad 56 tys. graczy. Co prawda sprzedaż gry jest poniżej oczekiwań zarządu - aktualnie sprzedało się ponad 5 tys. kopii - jednak jej wysoka jakość, która została doceniona przez recenzentów oraz graczy wskazuje na długi ogon sprzedażowy. W najbliższym czasie, Ovid Works rozpocznie nowe działania marketingowe wokół gry Metamorphosis.
- Największą przyczynę niezadawalającej sprzedaży upatrujemy w cenie, która została odebrana przez rynek jako zbyt wysoka. Większość konkurencyjnych gier kosztuje ok 20% mniej, co w połączeniu z promocjami pozwala graczom zakupić grę poniżej 20$. Jest to dla nas cenna lekcja przed kolejnymi premierami. Na Metacritic Metamorphosis ma ocenę na poziomie 73 proc., a na Steamie 85 proc. Wskazuje to, że gracze, którzy zdecydowali się zapłacić wyższą niż oczekiwana przez nich cenę, docenili wyniki naszej pracy. Przed nami analiza wyników sprzedażowych, dynamiki wishlist, komentarzy graczy i trendów od momentu sprzedaży, która pozwoli nam zmodyfikować strategię marketingową tak, aby skapitalizować wysoką jakość produktu dostrzeganą przez rynek.
Metamorphosis została zaprezentowana graczom 12 sierpnia. Wydawcą gry jest All in! Games. Tytuł jest dostępna na PC, Xbox One, PlayStation 4 oraz Nintendo Switch. Metamorphosis to gra inspirowana powieściami Franza Kafki, głównie Metamorfozą, Procesem i Zamkiem. Gracze wcielą się w człowieka, który w tajemniczy sposób zmienił się̨ w insekta. Naszym głównym celem jest znalezienie sposobu na powrót do naszego ciała. W grze odnajdziemy elementy surrealizmu, snu na jawie, a także groteskowego humoru, co jest charakterystyczne dla twórczości Franza Kafki.
- Uważam, że najlepsze dopiero przed nami. Obecnie na wishliście gra zgromadziła ponad 56 tys. graczy - w samym tygodniu sprzedażowym ich liczba zwiększyła się o ponad 18 tys. Sądzę, że znaczna część z nich czeka na przecenę gry. W nadchodzących tygodniach zaczniemy, wspólnie z wydawcą All In! Games, realizować nowy plan marketingowy wokół Metamorphosis, skoncentrowany na skonwertowaniu wciąż bardzo dynamicznie rosnącej wishlisty na faktyczną sprzedaż. – dodaje Jacek Dębowski.
- Cieszę się, że gra otrzymuje bardzo dobre recenzję, gdyż to wskazuje, że wykonaliśmy świetną pracę, którą docenili gracze. Oczywiście chcielibyśmy, aby nasza polityka cenowa również została pozytywnie odebrana przez rynek, jednak nie boimy się dynamicznie reagować na sygnały płynące z tegoż rynku. Działania te jednak muszą być przemyślane i mieć na celu kapitalizację wartości produktu oraz wygenerowanie długiego ogona sprzedażowego – tak jak miało to miejsce w przypadku poprzedniego tytułu, Interkosmos, który na listy top sprzedających się gier na Steam trafił dopiero po kilku tygodniach od premiery. – kończy Jacek Dębowski.