HBG (HGAMES), notowane na rynku NewConnect studio gamingowe, kontynuuje proces rebrandingu prowadzonej działalności. Neurone Studio, bo docelowo tak będzie się nazywało Huckleberry Games, skupi się przede wszystkim na produkcji nisko i średniobudżetowych małych gier na konsole i PC, stanowiące tzw. meaningful entertainment, czyli rozrywkę z drugim dnem. Nowoprzyjęta strategia zakłada wydanie kilku gier rocznie.
- To początek nowego otwarcia dla Huckleberry Games. Mamy zupełnie nową, inną wizję rozwoju spółki niż nasi poprzednicy. Na ostatnim WZA zdecydowaliśmy o zmianie nazwy na Neurone Studio. Z kolei dziś ogłaszamy nową strategię. Chcemy się skupić przede wszystkim na produkcji dużej ilości małych gier, z których niektóre moją szansę okazać się bestsellerem i wygenerować ponadprzeciętne przychody. – komentuje Dawid Modro, prezes Huckleberry Games.
Nisko i średniobudżetowe produkcje pozwolą deweloperom na eksperymentowanie pod względem mechanik, fabuły i oprawy audio-wizualnej, co umożliwi jednoczesne sprawdzanie rynku pod kątem tego, jakie mechaniki gracze lubią i jakie gatunki gier mogą im przypaść do gustu. Huckleberry Games dodatkowo zamierza wyjść z inicjatywą do graczy. Poprzez zakrojone działania promocyjno-marketingowe, wokół gier studio zamierzamy zbudować możliwie największe community zlojalizowanych graczy.
- Docelowo chcemy być również wydawcą naszych gier. Jednak w przypadku pierwszy projektów będziemy aktywnie współpracować z zewnętrznymi wydawcami, którzy mają mocną pozycję na rynku i są w stanie zapewnić nam odpowiedni marketing i sprzedaż gry. – dodaje Dawid Modro.
Odcięcie od dawnej marki nie oznacza zaniechania dotychczasowych produkcji tj. Edengrad czy Minglers. Są one nadal cennymi aktywami spółki. Huckleberry Games we współpracy z innymi studiami oceni jaka forma dystrybucji utworzonych już gier będzie najbardziej opłacalna dla spółki. Nowa strategia zakłada także tworzenie nowych gier na podstawie uniwersum naszych wcześniejszych produkcji.
W ramach dywersyfikacji, oprócz gier na PC i konsole, które będą sprzedawane w modelu P2P (pay-to-play), Huckleberry Games zamierza także tworzyć gry mobile na platformę Android i w dalszej kolejności na system iOS. Potocznie zwane mobilki będą dystrybuowane w modelu FTP (free-to-play), co oznacza, że gra będzie do pobrania za darmo, a monetyzacja jej będzie dokonywała się poprzez mikrotransakcje i reklamy.