Ponad 0,37 mln zł przychodów netto ze sprzedaży produktów oraz 0,11 mln zł zysku netto, wypracowało w drugim kwartale br. studio ECC Games, notowany na NewConnect, producent gier i symulatorów sportów motoryzacyjnych. Główne źródło wygenerowanych przychodów spółki pochodzi ze sprzedaży gry Car Mechanic Simulator w wersji na urządzenia mobilne oraz konsole Nintendo Switch. W minionym kwartale działania studia były skoncentrowane na finalizacji gry DRIFT21, która w maju zadebiutowała na platformie Steam, w trybie wczesnego dostępu (tzw. early access). ECC Games kontynuowała również prace nad projektem GearShift, rozpoczęte na początku 2020 roku. Innowacyjne narzędzie pozwoli na tworzenie gier komputerowych charakteryzujących się wysoko realistycznym modelem jazdy i odzwierciedlających zachowania aut w wybranych dyscyplinach motosportu. Niedawno ECC (ECCGAMES) podpisało aneks do umowy ze spółką PlayWay, dotyczący gry mobilnej Car Mechanic Simulator. Tytuł, pod nową nazwą Car Mechanic Simulator Racing trafi do soft lunch-u jeszcze w tym roku.
- Wyniki wypracowane w drugim kwartale br. są zgodne z naszymi oczekiwaniami. Przychody netto ze sprzedaży produktów wyniosły w tym czasie ponad 0,37 mln zł, co jest porównywalne z wynikiem osiągniętym przez spółkę w pierwszym kwartale tego roku. Przeważająca część przychodów netto ze sprzedaży w okresie od marca do czerwca pochodzi ze sprzedaży gry Car Mechanic Simulator w wersji mobilnej oraz na konsolę Nintendo Switch
– mówi Piotr Wątrucki, prezes ECC Games.
W minionym kwartale najważniejszym wydarzeniem w działalności ECC Games była premiera gry DRIFT21, która zadebiutowała na platformie Steam w maju br. Od początku powstawania projektu założeniem zespołu była współpraca ze społecznością graczy. Na podstawie zebranych opinii i sugestii, zespół ECC Games udoskonalał kluczowe funkcje dostępne w grze. Mając na uwadze maksymalizację potencjału wczesnego dostępu gry DRIFT21, spółka we współpracy z wydawcą – firmą 505 Games, podjęła działania nakierowane na poprawę modelu jazdy i poczucia zachowania samochodu, które można uzyskać dzięki funkcji Force Feedback. - Przeprowadzone ostatnio testy w tym zakresie przebiegły pomyślnie. Jeśli trend rosnących ocen nie ulegnie zmianie, na przełomie sierpnia i września rozpoczniemy cykliczne aktualizacje gry zawierające nowe tory wyścigowe, samochody, silniki oraz części do tuningu. Warto podkreślić, że zarówno dla zarządu jak i wydawcy - firmy 505 Games - gra DRIFT21 jest projektem długofalowym, nastawionym na wiele aktualizacji podtrzymujących sprzedaż w bardzo długim okresie. Zgodnie z polityką rachunkowości spółki rozliczanie projektu nastąpi w momencie premiery pełnej wersji gry - dodaje Piotr Wątrucki.
W najbliższych tygodniach planowane są cykliczne aktualizacje. ECC Games zapowiada również odsłonę trybu Multiplayer.
W drugim kwartale br. zespół ECC Games kontynuował również prace nas projektem innowacyjnego silnika GearShift, którego struktura została już przygotowana przez programistów. Autorskie narzędzie spółki w efektywny sposób pozwoli produkować zaawansowane gry o tematyce motoryzacyjnej. Rezultaty prac zespołu uczenia maszynowego przekraczają założone oczekiwania, stopień predykcji jest na poziomie 70 proc. Spółka cały czas prowadzi rekrutację pracowników do zespołu projektowego GearShift, gdzie zaangażowanych jest obecnie ponad 10 osób.
Jednocześnie ECC Games w dalszym ciągu rozwija segment gier mobilnych, który jest jednym z filarów działalności spółki. Pod koniec lipca studio zawarło aneks do umowy z PlayWay-em, którego przedmiotem jest ustalenie nowych warunków w zakresie rozwijania i rozliczeń gry, wcześniej znanej jako Car Mechanic Simulator 19. W ramach wzajemnych uzgodnień ECC Games wynegocjowało znacząco lepsze niż dotychczas warunki finansowe. Jedno z ustaleń dotyczy także kampanii user acquisition (związanej z pozyskiwaniem graczy), która przy tym projekcie będzie prowadzona przez obie strony.
- Car Mechanic Simulator Racing jest odpowiedzią, na potrzeby graczy oraz platformą umożliwiającą integrację wielu złożonych technik monetyzacji produktu, które przy poprzedniej strukturze gry były niemożliwe do wdrożenia. W najbliższych miesiącach zamierzamy rozpocząć soft launch tytułu. Mamy nadzieję, że dzięki współpracy z PlayWay związanej z pozyskiwaniem graczy osiągniemy zadowalające wyniki sprzedażowe
– mówi Piotr Wątrucki.
W grze znajdą się teraz elementy RPG (takie jak np.: rozwój statystyk) oraz wyścigów online. Gracz będzie naprawiał samochody w warsztacie w celu zebrania środków do zakupu oraz tuningu własnego auta. Tym autem będzie brał udział w wyścigach na ćwierć mili z innymi graczami. Wprowadzenie elementów współzawodnictwa do serii Car Mechanic Simulator zdaniem zarządu będzie miało znaczący wpływ na podniesienie możliwości monetyzacji gry.
ECC Games nie wyklucza przeprowadzenia emisji akcji w celu częściowego sfinansowania kosztów przygotowania gry oraz przeprowadzenia kampanii marketingowej user acquisition