Grupa DO OK SA, specjalizująca się w konsultingu IT i dostarczaniu kompleksowych usług programistycznych wypracowała w drugim kwartale br. ponad 2,7 mln zł przychodów netto ze sprzedaży. To wynik ponad 40 proc. wyższy wobec osiągniętego w analogicznym okresie ubiegłego roku. Narastająco przychody netto Grupy wyniosły prawie 5 mln zł. Od kwietnia do czerwca DO OK osiągnęła 0,43 mln zł zysku netto.
- Wypracowany przez grupę kapitałową zysk netto w drugim kwartale br. wyniósł 0,43 mln zł. To wynik znacząco lepszy r/r, kiedy zysk netto był symboliczny i wyniósł 7,8 tys. zł. Od kwietnia do czerwca przychody netto ze sprzedaży, porównując je z analogicznym okresem 2019 roku, wzrosły o 43 proc., co jest w naszej ocenie bardzo dobrym wynikiem. Warto podkreślić, że przychody netto od początku roku do końca drugiego kwartału wyniosły prawie 5 mln zł. W pierwszym półroczu ubiegłego roku okres ten zamknęliśmy jako Grupa kwotą 3,9 mln zł. To efekt konsekwentnych działań operacyjno-sprzedażowych DO OK, zarówno w tym jak i ubiegłych kwartałach.
– mówi Dmitrij Żatuchin, prezes i założyciel DO OK S.A.
– W ostatnich miesiącach koncentrowaliśmy się na pozyskiwaniu nowych klientów, w wyniku czego zawarliśmy trzy istotne kontrakty biznesowe. Zawdzięczamy to m.in. wzbogaceniu naszej oferty o usługi konsultingowe – warsztaty Value-Focused, Event Storming & Discovery Workshops oraz Product Design, inwestycje w rozwiązania własne, a także zwiększoną obecność firmy na rynku międzynarodowym – dodaje.
DO OK koncentruje się na budowaniu pozycji eksperckiej w oparciu o wybrane metodyki warsztatowe. Firma oprócz dostarczania usług konsultingowych i wytwarzania oprogramowania, jest również partnerem do rozwijania biznesu w oparciu o posiadaną technologię. Przykładem takiego rozwiązania jest IoT Cloud – DoConnect – które ma przyczynić się do szybkiej transformacji firm produkujących osprzęt urządzeń niepodłączonych do chmury i tym samym umożliwić zdalną obsługę. Produkt chmury IoT został przejęty od norweskiej firmy i aktualnie jest w fazie rebrandingu i określania dalszej mapy rozwoju.
Wśród ważnych okoliczności i zdarzeń, które mają wpływ na wynik finansowy Grupy, DO OK wskazuje wprowadzenie nowego modelu współpracy opartego o planowanie miesięczne i kluczowe wskaźniki efektywności w zespole Revenue oraz wzmocnienie obszarów związanych z rozwojem biznesu i generowaniem nowych leadów sprzedażowych. W ocenie Grupy na wynik finansowy wpłynęła także renegocjacja warunków współpracy z dostawcami usług, czego efektem jest obniżenie kosztów stałych o około 20 proc.
- Dzięki przemyślanej i rozsądnie prowadzonej polityce kosztowej, w ostatnich miesiącach zwiększyliśmy zatrudnienie na szczeblach specjalistycznych jak i managerskich. Trzy istotne rekrutacje, które pomyślnie zamknęliśmy w minionym miesiącu dotyczą ról Dyrektora Operacyjnego, Head of Delivery oraz Country Representative na Norwegię. W ramach grupy kapitałowej w lipcu otworzyliśmy nasze kolejne lokalne biuro w Tallinie i kontynuowaliśmy działania sprzedażowo-marketingowe na rynku nordyckim. Tak jak zapowiadaliśmy, chcemy wzmacniać swoją pozycję za granicą, to jeden z naszych głównych celów – podsumowuje Dmitrij Żatuchin.
W nadchodzących miesiącach, DO OK, z uwagi na rosnące zapotrzebowanie klientów, planuje również pozyskanie partnerów do współpracy w Danii oraz Finlandii oraz zwiększenie liczby specjalistów odpowiedzialnych za rozwoju biznesu w Holandii. O szczegółach spółka będzie informowała na bieżąco.