- Grupa PKO Banku Polskiego startuje z pierwszą w Polsce bankową platformą do zakupu aut nowych i używanych.
- Automarket jest jedną z inicjatyw strategicznych Grupy PKO Banku Polskiego.
- Na start dostępne są auta z zasobów Grupy Kapitałowej i od wybranych dealerów, w kilku opcjach finansowania, w tym leasing, pożyczka i wynajem długoterminowy.
- Zgodnie z raportem PKO Banku Polskiego „Automarket w internecie - COVID-19 zmienia branżę samochodową”, na rynku motoryzacyjnym można zaobserwować wzrost sprzedaży aut używanych oraz nasilenie zainteresowania zakupami przez Internet.
Grupa Kapitałowa PKO (PKOBP) wprowadza na rynek pierwszą w Polsce bankową platformę do zakupu samochodów nowych i używanych – Automarket. Na platformie klienci otrzymują dostęp do sprawdzonych technicznie, wyselekcjonowanych i objętych gwarancją samochodów, które będą mogli w prosty sposób sfinansować. Nowa platforma jest istotnym elementem strategii transformacji cyfrowej usług Grupy PKO Banku Polskiego.
- PKO Bank Polski konsekwentnie realizuje ogłoszoną pół roku temu strategię i zmienia się w platformę bankową. Chcemy, aby nasi klienci, mogli załatwiać swoje codzienne sprawy bezpiecznie i bez wychodzenia z domu. Uruchomiona dziś platforma Automarket to kolejny krok w tym kierunku. Dzięki dostępowi do zaawansowanych technologii IT i dużej skali działania, mogliśmy stworzyć pierwsze w Polsce narzędzie, które przenosi do świata cyfrowego cały proces zakupu nowych i używanych aut: od wyboru właściwej oferty, przez realizację płatności lub wybranie sposobu finansowania, po dostawę samochodu pod wskazany adres – powiedział Zbigniew Jagiełło, prezes zarządu PKO Banku Polskiego
Automarket jest pierwszą w Polsce internetową platformą do zakupu samochodów, zintegrowaną z elektronicznymi kanałami banku: serwisem iPKO i aplikacją mobilną IKO. Dostępne na niej auta pochodzą zarówno z zasobów Grupy Kapitałowej Banku, jak również od dealerów samochodowych od lat współpracujących ze spółkami Grupy. PKO Leasing ma w planach sukcesywne rozbudowywanie partnerstw z dealerami, aby oferować klientom jak najszerszy wybór pojazdów w jednym miejscu.
– Głównym celem Automarketu jest zapewnianie klientom wysokiej jakości obsługi. Chcemy to osiągnąć przez dostęp do szerokiej oferty samochodów, czytelną informację o każdym pojeździe i ich intuicyjne wyszukiwanie. Niezależnie od tego, czy auto będzie pochodziło z zasobów własnych spółek z Grupy Kapitałowej, czy od któregoś z naszych partnerów, klienci łatwo skalkulują ofertę finansową, a nawet zamówią samochód pod wskazany adres bez wychodzenia z domu. Dodatkowym, ważnym dla nas aspektem biznesowym, jest podaż samochodów pochodzących z zewnętrznych źródeł. Zależy nam, aby docelowo poprzez Automarket systematycznie zwiększać sprzedaż aut od dealerów, z którymi współpracujemy – mówi Paweł Pach, prezes zarządu PKO Leasing
Jak wynika z raportu analityków PKO Banku Polskiego „Automarket w internecie - COVID-19 zmienia branżę samochodową”, również w branży motoryzacyjnej nastąpiły zmiany zachowań konsumenckich. Ograniczona dostępność nowych samochodów powoduje, że klienci zwracają większą uwagę na auta używane przede wszystkim młode i z niskim przebiegiem, ale również na dostępne od ręki nowe samochody. Akcja #zostanwdomu spowodowała wzrost zakupów aut przez Internet, a najbliższe miesiące mogą przynieść zwiększenie udziału sprzedaży tą drogą.
Zaufanie jako kluczowy czynnik przy zakupie samochodu
Platforma Automarket powstała w niespełna pół roku dzięki wykorzystaniu zwinnego podejścia do projektu i integracji zasobów PKO Banku Polskiego, PKO Leasing oraz Masterlease. Koncepcja platformy i jej główne elementy zostały ukształtowane w oparciu o szczegółową analizę potrzeb klientów planujących zakup samochodu. Według odpowiedzialnego za projekt Tomasza Otto, dyrektora departamentu Strategii i Rozwoju PKO Leasing, głównymi bolączkami w procesie zakupu samochodu są niepewność co do bezpieczeństwa i stanu technicznego samochodu. – Dlatego właśnie Automarket to oferta stworzona w oparciu o samochody spełniające rygorystyczne kryteria stanu technicznego i prawnego. Pochodzą z polskiej dystrybucji, od zaufanych dealerów, z udokumentowaną historią i przebiegiem. Każdy samochód posiada co najmniej roczną gwarancję, a auto używane można zwrócić w ciągu pięciu dni i po przejechaniu nie więcej niż 300 km. Forma platformy ułatwia poszukiwania i daje możliwość szybkiego zapoznania się z ofertami.
Platforma Automarket to również dostępne od ręki opcje finansowania auta. Klient może wybrać wynajem długoterminowy i korzystać z samochodu, obsługę zlecając profesjonalistom. Dostępny jest również leasing dla firm, wraz z opcją wyboru pakietu serwisowego, zapewniającego wsparcie w użytkowaniu auta. Ofertę finansowania uzupełniają dedykowana oferta Autopożyczki PKO Banku Polskiego oraz opcja zakupu za gotówkę. Kombinacja różnych form finansowania, nowych i używanych samochodów oraz gwarancji i bezpłatnego zwrotu pojazdu, pozwala klientom załatwić wszystkie sprawy dotyczące zakupu auta w jednym miejscu.