Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Przychody Enter Air wzrosły w 2019 r. o 24,6% r/r

Udostępnij
  • Przychody ENT (ENTER) w 2019 r. wyniosły 1,6 mld zł i wzrosły o 24,6 % rdr
  • EBITDA w 2019 r. wzrosła o 169,6% rdr do 343,6 mln zł
  • Przewoźnik wypracował w 2019 r. 168,5 mln zł zysku operacyjnego i 85 mln zł zysku netto
  • Blisko 2,5 mln pasażerów w Polsce i umocnienie pozycji na rynkach zagranicznych
  • Przedłużenie na kolejne sezony współpracy ze wszystkimi touroperatorami
  • Działalność w 2020 r. pod wpływem pandemii COVID-19  

– W 2019 roku umocniliśmy pozycję na rynkach zagranicznych pozostając jednocześnie niekwestionowanym liderem na rynku polskim. Z naszych usług w Polsce skorzystało prawie 2,5 mln pasażerów, co oznacza wzrost o ponad 25% wobec 2018 r. Jesteśmy też jednym z największych eksporterów usług w Polsce, a naszą mocną stroną jest oferowanie wysokiej jakości przewozów w przystępnej cenie. Dzięki temu możemy cały czas się rozwijać i zwiększać swoją obecność na kluczowych rynkach w Europie – mówi Grzegorz Polaniecki, członek zarządu Enter Air.

Wyniki finansowe Grupy Enter Air:

Przychody Enter Air wyniosły 1,6 mld zł w 2019 r. i były o 24,6% wyższe od 1,3 mld zł w 2018 r. Spółka miała 168,5 mln zł zysku operacyjnego (wzrost o 46,1% r/r) i 85,0 mln zł zysku netto (wzrost o 31,9%). Wynik EBITDA w 2019 r. ukształtował się na poziomie 343,6 mln zł wobec 127,4 mln zł rok wcześniej (wzrost o 169,6%).

Enter Air jest największą prywatną linią lotniczą w Polsce i czwartą linią turystyczną w Europie pod względem floty. W 2019 roku przewoźnik w pełni wykorzystywał możliwości operacyjne floty i wykonywał operacje lotnicze na 21 samolotach Boeing 737-800. W szczycie sezonu, ze względu na duży popyt ze strony touroperatorów operacje były wykonywane także na czterech dodatkowych maszynach, wypożyczonych od innych przewoźników w ramach umowy wet-lease. Z myślą o dalszym rozwoju i zwiększeniu operacji lotniczych w kwietniu 2020 roku do floty dołączył kolejny samolot Boeing 737-800. Aktualnie flota Enter Air składa się z 22 samolotów tego typu oraz dwóch Boeingów 737 MAX 8, które decyzją producenta i władz lotniczych pozostają uziemione od marca 2019 roku.

Enter Air jest niekwestionowanym liderem rynku turystycznego w kraju. Według opublikowanych przez Urząd Lotnictwa Cywilnego danych przewozów turystycznych w Polsce, Enter Air przewiózł w 2019 roku 1,54 mln pasażerów w ruchu czarterowym oraz 0,92 mln  w ruchu regularnym. Przewozy zaliczane przez ULC jako regularne są świadczone przez przewoźnika na rzecz touroperatorów w taki sam sposób jak czarterowe.

Od wielu lat Enter Air współpracuje z największymi, posiadającymi stabilną pozycję touroperatorami. Pod koniec 2019 przewoźnik podpisał z Itaka Holdings aneks do obowiązującej umowy, doprecyzowujący wolumen i wartość kontraktu w sezonie Lato 2020 i Zima 2020/2021. Zawarta została także umowa z Rainbow Tours na sezon Lato 2020 i Zima 2020/2021, a w październiku 2019 r. przedłużono współpracę z TUI Poland o kolejne dwa lata.

W kwietniu 2020 roku minęło 10 lat od pierwszego lotu Enter Air. Od tej pory z roku na roku stabilnie się rozwijamy, a nasz model biznesowy, który został zaprojektowany w czasach kryzysu opiera się na zdrowej relacji między kosztami stałymi i zmiennymi. W nasze DNA wpisana jest niskokosztowa struktura przedsiębiorstwa. Dobrze wykorzystane poprzednie lata pozwoliły nam wejść w obecny rok z bardzo stabilnym biznesem, w ciągu praktycznie 2 tygodni wdrożyliśmy zabiegi restrukturyzacyjne zamrażając firmę w oczekiwaniu na powrót rynku. Szykujemy się do wznowienia działalności w nowych realiach i pomimo zawirowań spodziewamy się odbudowy popytu na nasze usługi w całej Europie – mówi Grzegorz Polaniecki.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus