Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

SimFabric ma umowę z koncernem Koch Media GmbH

Udostępnij

SIM (SIMFABRIC), notowany na NewConnect wydawca i producent gier wideo z grupy PLW (PLAYWAY), podpisał umowę wartą 8 mln zł z Koch Media z siedzibą w Höfen w Austrii.  W jej ramach globalny producent i dystrybutor gier, filmów i oprogramowania stał się właścicielem 50 proc. praw autorskich do dwóch gier SimFabric. Koch Media GmbH zajmie się wydaniem, sprzedażą i marketingiem tych tytułów w wersji na komputery PC oraz konsole Nintendo Switch, PS4 i Xbox One. Podpisana umowa to kolejny krok spółki do przejścia na główny parkiet GPW oraz opracowania polityki dywidendowej w 2021 roku. Strategia firmy opiera się na trzech głównych filarach: produkcji i wydawnictwie własnych tytułów, działalność badawczo-rozwojowa oraz portingu.

- Miło nam ogłosić, że rozpoczynamy współpracę z globalnym partnerem – firmą Koch Media, która jest wiodącym i niezależnym producentem i sprzedawcą cyfrowych produktów rozrywkowych w Europie i USA. Na mocy podpisanej umowy Koch Media GmbH, które stało się właścicielem 50 proc. praw do naszych dwóch gier, zajmie się ich sprzedażą, marketingiem oraz dystrybucją. Partner wyda gry na komputery osobiste oraz konsole Nintendo Switch, PS4 i Xbox One. Pozostałe 50 proc. Praw do IP pozostanie w rękach SimFabric – informuje Emil Leszczyński, przewodniczący Rady Nadzorczej SimFabric SA.

Umowa obejmuje również plany wydania tytułów ustalonych przez spółki na konsole nowej generacji: PS5 oraz Xbox Series X oraz opracowanie do nich dodatków. Wartość podpisanej umowy opiewa na kwotę ok. 8 mln zł.

- W tym momencie nie ujawniamy jeszcze które gry są przedmiotem umowy. Szczegóły ogłosimy przy okazji uruchamiania światowej kampanii promocyjnej i marketingowej przez koncern Koch Media GmbH. Dziś mogę zdradzić, ze chodzi o nasze dwa projekty z największymi budżetami w historii spółki. – dodaje Emil Leszczyński.

Premiery gier w wersji na komputery PC oraz konsole planowane są w 2021 roku.

Oprócz podpisanego kontraktu z Koch Media GmbH, SimFabric planuje jeszcze w tym roku pozyskanie dwóch kontraktów wydawniczych na kolejne projekty własne, co stanowi priorytet spółki w przyjętej strategii rozwoju. W bieżącym roku SimFabric planuje wydać sześć produkcji własnych, z których pięć będzie symulatorami: Farm&Fix 2020, ElectriX, Moon Village, Mushrooms: Forest Walker i Flipper Mechanic. Szóstą produkcją jest horror-psychologiczny tworzony na podstawie prozy amerykańskiego pisarza H.P. Lovecrafta i stworzonej przez niego mitologii Cthulhu, pod tytułem Cthulhu: Books of Ancients.

- Drugim filarem strategii SimFabric jest działalność badawczo-rozwojowa realizowana przez oddział w Łodzi. Jego celem jest rozwijanie działalności B+R (badawczo-rozwojowej) w obszarze produkcji gier oraz usług IT, w oparciu o Fundusze Europejskie i kontrahentów instytucjonalnych – informuje Julia Leszczyńska, prezes SimFabric SA. - Aktualny portfel usług IT realizowanych przez oddział SimFabric w Łodzi osiągnął 3 miliony złotych – dodaje.

SimFabric specjalizuje się także w portingu na konsole obecnej i przyszłej generacji: Nintendo Switch, PS4, Xbox One i nadchodzące Xbox Series X i PS5. W 2019 roku SimFabric uzyskała 200 proc. wzrost przychodów r/r. – Dzięki podpisanemu kontraktowi z Koch Media GmbH będziemy w stanie znacząco poprawić wynik z ubiegłego roku i osiągnąć historyczne wyniki zarówno najwyższych przychodów, jak i zysków w 2020 roku. Podpisany kontrakt wzmacnia także naszą drogę do przejścia na główny parkiet GPW, a także przybliża zarząd do opracowania polityki dywidendowej w roku 2021. – dodaje Julia Leszczyńska.

Jednym z największych akcjonariuszy SimFabric jest PlayWay.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus