ARG (ARTGAMES), notowany na NewConnect producent i dystrybutor gier wideo na PC i konsole, stawia na dynamiczny rozwój i zwiększenie skali prowadzonej działalności. Spółka koncentruje się na produkcji i marketingu projektów będących w sprzedaży oraz zapowiedzianych w planie premier. Tylko w 2020 roku w harmonogramie warszawskiego studia przewidzianych jest osiemnaście premier na PC i Nintendo Switch, z czego cztery odbyły się w I kwartale br. Firma w najbliższych miesiącach wyda również samodzielnie co najmniej trzy gry dedykowane konsoli Nintendo Switch, z czego jedna z premier - The Bullet: Time of Revenge - odbędzie się już za dwa tygodnie. Działania te mają przyczynić się do zwiększenia przepływów pieniężnych producenta i wydawcy gier oraz wzmocnić markę i rozpoznawalność Art Games Studio wśród potencjalnych inwestorów i partnerów biznesowych.
- Nasza strategia zakłada produkcję, finansowanie i dystrybucję gier na PC i Nintendo Switch. Dzięki stosunkowo niskim nakładom osiągane są wysokie marże. Bieżące prace idą zgodnie z planem i mamy nadzieję, że w ciągu kolejnych miesięcy światło dzienne ujrzą kolejne obiecujące tytuły. Aktualnie koncentrujemy się na działaniach marketingowych i promocyjnych, które niewątpliwie wpłyną na komercjalizację tych projektów – mówi Jakub Bąk, prezes Art Games Studio. – Ponadto cieszymy się, że nasze zaangażowanie zyskuje zainteresowanie wśród inwestorów zewnętrznych – dodaje.
Zarząd Art Games Studio poinformował także, że działalność operacyjna spółki obejmuje analizę i optymalizację procesów biznesowych, co z kolei ma bezpośrednie przełożenie na planowanie długoterminowej strategii.
- W obecnych warunkach sprawne działanie to podstawa. Pod koniec marca dokonaliśmy aktualizacji planu premier, by pokazać kiedy konkretnie dane projekty zostaną wydane. Odpowiednie rozłożenie w czasie premier naszych gier ma na celu zbudowanie płynnego strumienia przychodów, dzięki czemu osiągane przez spółkę wyniki finansowe powinny być coraz bardziej systematyczne – mówi Jakub Bąk. - W kolejnych miesiącach zamierzamy koncentrować się na budowaniu działu wydawniczego własnych produkcji zarówno na PC jak i na Nintendo Switch. 7 maja zaprezentujemy nasz pierwszy projekt The Bullet: Time of Revenge na japońską konsolę, natomiast z końcem kwietnia możliwy będzie zakup gry w przedsprzedaży – dodaje.
Wraz z rozwojem działu wydawniczego spółka stawia także na wzmożone działania PR-owe oraz marketingowe, których celem jest osiągnięcie większej rozpoznawalności oraz świadome budowanie marki spółki, a co za tym idzie, szerokie dotarcie do większej liczby potencjalnych graczy. Art Games Studio obecnie koncentruje się na promocji zbliżających się premier takich jak SpyHack: Episode 1, Infernal Radiation, ToolBoy czy Climbros w wersji na Switch.
- Skuteczność naszych działań marketingowo-promocyjnych będzie można ocenić już niebawem. Jeżeli chodzi o nowe projekty to nadal kontynuujemy rozmowy w temacie potencjalnej współpracy z podmiotami z branży oraz partnerami zarówno z Polski, jak i z zagranicy. Rozwój działu wydawniczego na pewno korzystnie wpływa na prawdopodobieństwo pozyskania nowych partnerów, którzy mogliby zaprezentować światu swoje projekty współpracując z naszą spółką jako zewnętrznym wydawcą. Będziemy na bieżąco informować o postępach w tym zakresie – mówi prezes Art Games Studio.
W pierwszym tygodniu kwietnia, spółka poinformowała, że jeden z jej akcjonariuszy – Gaming Factory S.A. – dokonał sprzedaży na rzecz inwestora zewnętrznego części posiadanych przez siebie akcji Art Games Studio po cenie równej cenie emisyjnej nowoemitowanych akcji spółki serii E. Działanie to pozwoli Gaming Factory na objęcie akcji nowej emisji serii E, która jest przeprowadzana obecnie przez Art Games Studio na podstawie uchwały o podwyższeniu kapitału zakładowego z listopada 2019 r.