Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Cherrypick Games będzie rozwijać gry na platformę gier mobilnych Skillz

Udostępnij

CHP (CHERRY), notowany na NewConnect deweloper gier mobilnych, podpisał umowę na rozwój mobilnego e-sportu dla wiodącej platformy gier mobilnych – Skillz. Amerykańska platforma i warszawskie studio wspólnie opracują mobilne wersje e-sportowe gier Solitaire: Wildlife Adventures oraz Touchdown Hero. Docelowo firmy planują wydać razem od dwóch do pięciu gier.

- Skillz to wiodąca platforma gier mobilnych, która pomaga deweloperom budować franczyzy o wartości wielu milionów dolarów. Firma każdego dnia organizuje miliardy turniejów e-sportowych dla 30 milionów mobilnych graczy na całym świecie i każdego miesiąca rozdaje im nagrody w wysokości milionów dolarów. Współpraca z tak doświadczonym partnerem w obszarze e-sportu jest gwarancją tworzenia  bardzo dobrych jakościowo projektów, co z pewnością przełoży się na zainteresowanie wśród ich obiorców – informuje Marcin Kwaśnica, prezes Cherrypick Games.

Skillz jest wspierana przez wiodących inwestorów venture capital, firmy medialne oraz profesjonalne ligi sportowe i franczyzy. Jest postrzegana jako jedna z wiodących innowacyjnych firm w rankingach Fast Company, Disruptor 50 CNBC, Next Billion-Dollar Startups magazynu Forbes oraz najszybciej rozwijająca się firma w Ameryce w rankingu Inc. 5000.

Skillz będzie współtworzył z Cherrypick Games kilka projektów. W pierwszej kolejności będą to Solitaire: Wildlife Adventures oraz Touchdown Hero. –  Globalne wydanie Solitaire: Wildlife Adventures w różnych odsłonach jest jednym z naszych najważniejszych celów na rok 2020. Przygotowujemy wersję mobilną iOS, Android, Amazon oraz wersję na komputery z systemem macOS. Wersja e-sportowa będzie wersją specjalną. Nie ukrywam, że wiążemy z tym tytułem duże nadzieje – mówi Marcin Kwaśnica. – Mobilne gry e-sportowe na przestrzeni ostatnich lat stały się bardziej ugruntowane i w sposób widoczny zyskują na popularności. Widzimy w tym segmencie ogromny potencjał, dlatego sami zdecydowaliśmy na rozwój takich gier. Jeszcze dwa lata temu e-sport kojarzył się głównie z grami jak LOL, czy PUBG. Obecnie, profesjonalne kluby sportowe inwestują w e-sport i własne zespoły. Myślę, że to dziś jeden z ciekawszych segmentów, który będzie prężnie się rozwijał – dodaje.

Solitaire: Wildlife Adventures to nowa odsłona popularnego na całym świecie pasjansa. Premiera gry planowana jest na przełomie drugiego i trzeciego kwartału br. Pierwsze wyniki testów są obiecujące. Obecnie studio pracuje nad wzbogaceniem kontentu i dodatkowych funkcji autorskiej wersji gry.

Duże oczekiwania spółka wiąże także  z e-sportową wersją Touchdown Hero. To zręcznościowa gra w stylu endless runner, w której gracze przesuwając palec po ekranie, kontrolują bieg zawodnika futbolu amerykańskiego. Ich celem jest zręczne manewrowanie pomiędzy szarżującymi przeciwnikami i pokonanie jak największego dystansu. Tytuł od czasu premiery w 2015 roku, zdobył liczne nagrody i wyróżnienia w sklepach w ponad 100 krajach na świecie. W niecałe trzy tygodnie pobrano go 1 milion razy. Do dziś gra budzi duże zainteresowanie wśród graczy.

- Liczymy, że obecność na wiodącej platformie gier mobilnych, która łączy ze sobą graczy z całego świata oraz wejście w zyskujący na popularności segment branży rozrywkowej będą znaczącymi czynnikami, które pomogą  nam wrócić na falę wzrostową. Długofalowym celem podpisanej umowy ze Skillz jest zawarcie strategicznego partnerstwa. – dodaje prezes Cherrypick Games.

Oprócz współtworzenia obu tytułów, Skillz zajmie się także ich kampanię marketingową, głównie poprzez user acquisition (pozyskiwanie graczy), ale także tradycyjnymi kanałami. Umowa ma charakter revenue share.

Według najnowszych prognoz firmy analitycznej Newzoo wartość światowego rynku e-sportu w 2020 roku po raz pierwszy przekroczy 1 mld dolarów, a jego przychody mają wzrosnąć o blisko 16 proc. względem 2019 roku. Prognozuje się, że dynamika wzrostu utrzyma się i w 2023 roku wartość światowego rynku e-sportu wyniesie 1,5 mld dolarów.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus