Niecałe 4,9 mln z przychodów ze sprzedaży i 1,0 mln zł zysku netto wypracował VVD (VIVID) w pierwszym kwartale bieżącego roku, wynika ze wstępnych wyników finansowych za marzec opublikowanych przez spółkę. Bydgoski wydawca i developer skokowo zwiększa sprzedaż z Real Boxing 2.
Pierwszy kwartał 2020 r. jest trzecim kwartałem z rzędu, w którym Vivid Games wykazuje zysk netto. Według wstępnych szacunków, na koniec marca spółka zanotowała narastająco 1,0 mln zł zysku przy 4,86 mln zł przychodów - Sprzedaż rośne. W pierwszym kwartale bieżącego roku wygenerowaliśmy dwa razy więcej przychodów niż roku temu i trzy razy więcej porównując miesiąc do miesiąca. To m.in. efekt nakładów marketingowych - w pierwszym kwartale zainwestowaliśmy łącznie 0,9 mln zł w Real Boxing 2 oraz oraz Gravity Rider Zero z czego większą część w drugiej połowie marca - zwroty z tego okresu nie są jeszcze widoczne w wynikach. Przejściowo większa sprzedaż to również następstwo większego zainteresowania grami w związku z COVID-19 i korzystnych dla branży kursów walut- komentuje Remigiusz Kościelny, prezes zarządu Vivid Games. Aktualnie Real Boxing 2 zajmuje 1 miejsce w kategorii najczęściej pobieranych gier sportowych w Wielkiej Brytanii i 5 miejsce w USA oraz 8 miejsce wśród wszystkich najczęściej pobieranych gier w Wielkiej Brytanii. – Zwiększamy skalę nakładów finansowych, będziemy uruchamiać kolejne kraje, spodziewamy się dalszych wzrostów sprzedaży zarówno w kwietniu jak i całym drugim kwartale. - zapowiada Kościelny.
Prognoza Vivid Games na 2020 r. zakłada wypracowanie 19 mln zł przychodów i 3 mln z zysku netto. – Prognozy zakładają dalszy dynamiczny wzrost sprzedaży na przestrzeni roku, tym niemniej zarówno w lutym jak i w marcu przychody są wyższe od naszych założeń. Po udanej premierze Pocket Mini Golf w kwietniu na Nintendo Switch trafi Gravity Rider, czwarta gra z naszego portfolio. Jesteśmy spokojni o prognozy- podkreśla Kościelny.