WLT (WIELTON) odnotował 32,01 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I poł. 2016 r. wobec 23,18 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
"W wyniku netto Grupy uwzględniono 6,8 mln zł, co stanowi 65% zysku netto wypracowanego przez Fruehauf (Wielton ma 65% udziałów w spółce Fruehauf)" - czytamy w raporcie.
Zysk operacyjny wyniósł 45,47 mln zł wobec 27,8 mln zł zysku rok wcześniej. Marża EBIT wyniosła 8,2% wobec 8,7% w 2015 r.
"Wzrost na wyniku z działalności operacyjnej był możliwy przede wszystkim dzięki obniżce cen materiałów z kategorii głównych komponentów, wzrost wolumenu sprzedaży oraz sprzyjający kurs pary walut EUR/PLN. W wyniku operacyjnym Grupy uwzględniono 12,1 mln zł co stanowi 65% zysku netto wypracowanego przez spółkę Fruehauf (Wielton ma 65% udziałów w spółce Fruehauf) w II kwartale 2016 roku" - czytamy także.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 551,78 mln zł w I poł. 2016 r. wobec 319,18 mln zł rok wcześniej. Sprzedaż krajowa ogółem wyniosła 231 mln zł, tj. 25,5% wzrostu r/r, zaś sprzedaż zagraniczna - 321 mln zł, tj. 137% więcej w relacji r/r.
"W I półroczu 2016 r. Grupa sprzedała 6 627 sztuk naczep i przyczep wobec 3 720 sztuk w analogicznym okresie 2015 r., tj. 78,1% wzrostu r/r.
− sprzedaż w kraju wyniosła w omawianym okresie 2 421 sztuk wobec 2 187 sztuk w analogicznym okresie ubiegłego roku.
− sprzedaż zagraniczna grupy wyniosła w I pół. 2016 r. 4 206 sztuk, wobec 1 533 sztuk w analogicznym okresie 2015 r.
− rynki wschodnie, tj. Rosja i Ukraina (+Kazachstan, +Turkmenistan, +Białoruś) pokazały 242 sztuki sprzedaży, tj. analogiczny poziom sprzedaży jak w I półroczu 2015 r. gdzie Grupa sprzedała na tamtych rynkach 245 szt.
− w omawianym okresie Italiana Rimorchi wygenerowała sprzedaż na poziomie 321 sztuk.
− Fruehauf sprzedał w omawianym okresie 2 439 sztuk" - czytamy dalej.
Wielton umocnił pozycję na polskim rynku, odnotowując wzrost udziałów w rynku na koniec czerwca 2015 r. do 15,5% z 15,2% w analogicznym okresie 2015 r., wskazano.
W I półroczu 2016 r. skonsolidowany zysk brutto na sprzedaży wzrósł o 108,1% r/r do poziomu 84,7 mln zł. Poprawa wyniku w I półroczu 2016 r. to pochodna wzrostu wolumenu sprzedaży na rynku krajowym, przy jednoczesnym wzroście udziału sprzedaży zagranicznej, przy korzystnej (dla eksportera) relacji EUR/PLN. W przyroście zysku brutto ze sprzedaży równym 44 mln zł, 14,3 mln zł stanowi skonsolidowany zysk brutto ze sprzedaży Fruehauf osiągnięty w II kwartale 2016 r., wyjaśniono.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I półroczu 2016 r. wyniósł 25,02 mln zł wobec 7,04 mln zł zysku rok wcześniej.
Wielton to największy producent i sprzedawca naczep i przyczep w Polsce, a w Europie jeden z wiodących graczy tego sektora. Spółka zadebiutowała na GPW w 2007 r. W 2015 r. miała 630,32 mln zł skonsolidowanych przychodów.